• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    26.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3274, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3816505
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 12.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Kontaktperson barneverntjenesten

Offentlig forvaltning

Barneverntjenesten er en virksomhet innen Oppvekst og kvalifisering. Virksomheten består av barnevernleder og 6 avdelinger inkludert Gyda ressurssenter. Larvik satser aktivt på bruk av familieråd. Barneverntjenesten i Larvik har fokus på utvikling av et godt fag- og arbeidsmiljø. Vi har vil være nytenkende og framtidsrettet, og vi forsøker å finne de beste løsningene i samarbeid med familiene vi arbeider med.

Har du lyst på en spennende, meningsfull og variert jobb i et utviklende og stimulerende fagmiljø?
Har du erfaring og interesse for barnevernarbeid, og synes dette høres spennende ut, vil vi gjerne høre fra deg.

Avdeling mottak & undersøkelse består av 2 mottakskonsulenter, 2 nettverkskonsulenter og 8 kontaktpersoner. Avdeling oppfølging består av 11 kontaktpersoner.
Vi trenger to dyktige kontaktpersoner, der den ene stillingen vil utføre kartleggingsarbeid i undersøkelser og den andre vil følge opp familier med hjelpetiltak. 

Arbeidsoppgaver:

  • Avdeling undersøkelse: Gjennomføre undersøkelser for å kartlegging av om familier har behov for hjelpetiltak
  • Avdeling oppfølging: Iverksette hjelpetiltak, koordinere og evaluere endringsprosesser og om det er behov for andre tiltak. 

    I begge stillingene:
  • Du har samtaler med barn og foresatte
  • Du skal lede møter, kartlegge samspill, innhente og analysere informasjon
  • Du utfører vurderingsarbeid, dokumentasjon og saksbehandling etter gjeldende lover og regler
  • Du representere barneverntjenesten i Fylkesnemnda for sosiale saker og øvrig rettsapparat
  • Du skal utøve god internkontroll

Kvalifikasjoner:

  • Vi krever minimum 3- årig sosialfaglig utdanning på høgskole- universitetsnivå (bachelor barnevern, bachelor sosialt arbeid).
  • Vi ønsker at du har erfaring fra saksbehandling, og erfaring fra barneverntjeneste.
  • Du har fokus på ansvarsbevissthet og evne til gode vurderinger og løsninger.
  • Vi tenker helhet og tverrfaglig samarbeid, og forutsetter at du også gjør det.
  • Du må kunne holde fokus i en hverdag med høyt tempo.
  • Du har fokus på barn og familiers ressurser og aktiv medvirkning.
  • Du ser styrke i å bidra til å nyttiggjøre familiens nettverk.
  • Det er fordel med relevant videre-/etterutdanning/sertifiseringer.
  • Vi ønsker at du har kompetanse og metodikk innen undersøkelsesarbeid.
  • Du må ha kunnskap om barns utvikling og behov på ulike alderstrinn.
  • Du legger til rette for endringsarbeid.
  • Vi krever god skriftlig og muntlig framstillingsevne samt gode norskkunnskaper.
  • Du må ha førerkort på bil klasse B.

Personlige egenskaper:

  • Vi vektlegger motivasjon, egnethet og relevant erfaring.
  • Du må kunne håndtere høyt tempo, kompleksitet med fleksibilitet, engasjement og oversikt
  • Du evner å være trygg i konfliktarbeid, og skape løsningsstrategier
  • Du bidrar aktivt til et godt og utviklingsfremmende arbeidsmiljø, og reflekterer over egen rolle i dette.
  • Du arbeider selvstendig, strukturert og har gjennomføringsevne.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Velferdstiltak for ansatte
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Kompetente og engasjerte kollegaer


Annet

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Den kommunale arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om. Politiattest må fremlegges før tilsetting
Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag. Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noe. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige. En jobb med mening. Med mulighet til å utgjøre en forskjell. Det kan vi garantere at du får hos oss.

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    26.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3274, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3816505
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 12.05.2021