Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Kontaktperson barneverntjenesten

Offentlig forvaltning

Barneverntjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 18 (23) år som bor i Haugesund kommune.

Barneverntjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid, og trygge oppvekstsvilkår. 

Tjenesten er organisert i 4 seksjoner: mottak, hjelpetiltak, omsorg og familieveiledning, samt lavterskeltilbudene Ungdomsteamet og Basen familiesenter. Enheten har 42 ansatte. Barneverntjenesten er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.

Vi har en fagutviklingsplan som sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi har strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernfaglige videreutdanninger. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.

 Ledig stilling er plassert i avdeling omsorg. 

 

Arbeidsoppgaver
  • Som kontaktperson i barneverntjenesten vil en få ansvar for oppfølging av barn og unge i alderen 0 - 23 år.
  •  Dette innebærer kontakt/samarbeid med barnet/ungdommen selv, samt deres foreldre/foresatte.
  •  Det innebærer også samarbeid med ulike instanser som er involvert i barnet/ungdommen, som f.eks. barnehage/skole, PPT, BUP, andre helseforetak i forhold til somatiske lidelser og lignende.
  •  Som kontaktperson er en ansvarlig for å kartlegge og koordinere de tiltak som barnet og deres omsorgspersoner er i behov av. En vil og være ansvarlig for saksbehandling i form av journalføring, arkivering, referater fra ulike møter, vedtaksskriving, saksfremlegg for fylkesnemnd og utarbeidelse av planer knyttet til barnet/ungdommen.
Kvalifikasjoner
  • barnevernspedagog, sosionom
  • relevant videreutdanning og erfaring fra barnevernsarbeid er ønskelig
  • personlig egnethet vil bli vektlagt
  • det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse
  • søkere må ha ordinært gyldig førerkort
Personlige egenskaper
  • initiativrik, selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • håndterer høyt arbeidspress
  • liker å jobbe systematisk og målrettet
Vi tilbyr
  • et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
  • faglig oppdatering og strukturert veiledning
  • et miljø som satser på fagutvikling
  • rom for kreativitet og eget initiativ
  • et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
  • kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak