Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Konsulent ved regnskapsseksjonen

Offentlige tjenester og forvaltning

Lillestrøm kommune har en ledig stilling som konsulent ved regnskapsseksjonen.  

Regnskapsseksjonen i Lillestrøm har pr. idag 16 årsverk og er delt i tre ansvarsområder; «Fakturasenter», «Regnskapssenter» og «Overordnede oppgaver».
Lillestrøm kommune er en ny kommune fra 01.01.20. Organisere av ny regnskapsseksjon, samtidig med avslutning av 3 gamle kommuner, tar nødvendigvis litt tid med tanke på å rendyrke oppgavene mellom avdelingene. Den aktuelle stillingen må derfor påregne å utføre oppgaver ved både faktura- og regnskapssenteret.

Det å være med å bygge opp en ny regnskapsseksjon byr, i seg selv, på en unik mulighet. Vi har kommet langt i å digitalisere regnskapsprosessen, og vi jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver
  • Regnskapsrelaterte oppgaver.
  • Oppgavene er eksempelvis, men ikke begrenset til:
    • Etterkontroll av fakturaer og andre regnskapsbilag
    • Bilagsføring av inn- og utbetalinger
    • Avstemminger
    • Kvalitetssikring av regnskap og merverdiavgift
    • Fakturering
    • Publikumshenvendelser 
  • Råd, veiledning og opplæring til enhetene.
  • Bistå i utvikling av digitale løsninger og rutiner som sikrer effektivitet og god internkontroll.
Kvalifikasjoner
  • Relevant regnskapserfaring fra kommunal sektor vil bli vektlagt.
  • Relevant høyere utdanning innen økonomi og regnskap, men dokumentert relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse. 
  • Fortrinnsvis erfaring i – eller stor vilje og evne til å lære – oppgavene som ligger i stillingen.
  • Kjennskap/erfaring med bruk av Visma Enterprise økonomisystem er ønskelig.
  • Kjennskap/erfaring med Fakturering fra Visma Enterprise er ønskelig.
  • God IT-kompetanse. 
  • Excel kompetanse.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Personlige egenskaper
  • Positiv, sosial og utadvendt.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig.
  • Løsningsorientert, strukturert og trives med høyt arbeidstempo.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon.
  • Trivelige arbeidskollegaer. 
  • God pensjons- og forsikringsordning.
  • Yrkesskadeforsikring på fritid.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Aktivt bedriftsidrettslag.