Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
12.06.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2956515Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 03.06.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Konsulent ved regnskapsseksjonen
Offentlige tjenester og forvaltning
Lillestrøm kommune har en ledig stilling som konsulent ved regnskapsseksjonen.
Regnskapsseksjonen i Lillestrøm har pr. idag 16 årsverk og er delt i tre ansvarsområder; «Fakturasenter», «Regnskapssenter» og «Overordnede oppgaver».
Lillestrøm kommune er en ny kommune fra 01.01.20. Organisere av ny regnskapsseksjon, samtidig med avslutning av 3 gamle kommuner, tar nødvendigvis litt tid med tanke på å rendyrke oppgavene mellom avdelingene. Den aktuelle stillingen må derfor påregne å utføre oppgaver ved både faktura- og regnskapssenteret.
Det å være med å bygge opp en ny regnskapsseksjon byr, i seg selv, på en unik mulighet. Vi har kommet langt i å digitalisere regnskapsprosessen, og vi jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø.
- Regnskapsrelaterte oppgaver.
- Oppgavene er eksempelvis, men ikke begrenset til:
- Etterkontroll av fakturaer og andre regnskapsbilag
- Bilagsføring av inn- og utbetalinger
- Avstemminger
- Kvalitetssikring av regnskap og merverdiavgift
- Fakturering
- Publikumshenvendelser
- Råd, veiledning og opplæring til enhetene.
- Bistå i utvikling av digitale løsninger og rutiner som sikrer effektivitet og god internkontroll.
- Relevant regnskapserfaring fra kommunal sektor vil bli vektlagt.
- Relevant høyere utdanning innen økonomi og regnskap, men dokumentert relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- Fortrinnsvis erfaring i – eller stor vilje og evne til å lære – oppgavene som ligger i stillingen.
- Kjennskap/erfaring med bruk av Visma Enterprise økonomisystem er ønskelig.
- Kjennskap/erfaring med Fakturering fra Visma Enterprise er ønskelig.
- God IT-kompetanse.
- Excel kompetanse.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Positiv, sosial og utadvendt.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig.
- Løsningsorientert, strukturert og trives med høyt arbeidstempo.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon.
- Trivelige arbeidskollegaer.
- God pensjons- og forsikringsordning.
- Yrkesskadeforsikring på fritid.
- Bedriftshelsetjeneste.
- Aktivt bedriftsidrettslag.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
12.06.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2956515Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 03.06.2020