Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    22.12.2019
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2326197
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Konsulent -  sykelønn

Tromsø kommune har nå ledig fast stilling som administrativ konsulent innen fagområdet sykelønn og foreldrepermisjoner i Tromsø kommune. Seksjon for lønn og sykelønn er en ren administrativ seksjon. Sykelønnsarbeidet omfatter derfor ikke oppfølging av ansatte og andre personalsaker knyttet til sykefravær og omstilling.

Arbeidet foregår i all hovedsak digitalt. Fagområdet er i stadig endring, og vi søker en utviklingsorientert medarbeider som bidrar til effektive, gode og fremtidsrettede løsninger innen fagområdet.

Tiltredelse: snarest

Intervju av aktuelle kandidater vil bli foretatt i starten av januar 2020.

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandling og oppgaver knyttet til administrativt sykelønnsarbeid og foreldrepermisjoner for Tromsø kommune
  • Refusjonskjøring og oppgaver knyttet til årsavslutning innen fagområdet
  • Kontrolloppgaver
  • Veiledning og service overfor enhetene i Tromsø kommune
  • Delta i arbeid med utvikling av rutiner og oppgaver innen fagområdet
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
  • Relevant 3-årig høyskole/universitetsutdanning fortrinnsvis økonomi og administrasjon/ledelse eller regnskap
  • Må ha gode IT-ferdigheter herunder gode kunnskaper og ferdigheter med MS-Office og andre digitale systemer/verktøy

Det er ønskelig med:

  • Erfaring fra administrativt sykelønnsarbeid og arbeid med foreldrepermisjoner
  • God kjennskap til lov- og regelverk innen sykelønnsområdet og foreldrepermisjoner
  • Erfaring  fra Visma Enterprise HRM
  • Kjennskap til og bruk av Digisyfo
Personlige egenskaper
  • Selvstendig, herunder å ta ansvar for egne oppgaver og tidsfrister
  • Nøyaktig og strukturert
  • Stor arbeidskapasitet
  • God evne til å tilegne seg ny kunnskap
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Tilpasningsdyktig 
  • Utviklingsorientert
  • Serviceinnstilt
  • Interesse for digitalisering og endringsprosesser
  • Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø og arbeid i team
  • Fleksitidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende avtaleverk

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler. Stillingen avlønnes etter stillingskode 6559 - konsulent. 
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!