Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Konsulent - lønn

Offentlig forvaltning

Vil du være med å utvikle fraværsteamet i Lillestrøm kommune?

Vi har ledig en spennende og utfordrende 100% fast stilling som konsulent i Lønningsseksjonen team fravær. Har du erfaring fra fraværsbehandling og refusjoner, brenner for kvalitet og har lyst til å utfordre deg selv faglig er dette noe for deg. At du har interesse for digitalisering, har engasjement og tar initiativ er viktig for oss. Lønningsseksjonen består av 13 engasjerte og faglig sterke medarbeidere hvor 4 stillinger tilhører fraværsteamet.

Arbeidsoppgaver:

Innfordring av refusjonskrav ovenfor NAV

Fraværsregistrering og fraværsoppfølging. Manuell registrering må påregnes

Kjøring av krav og mottaksfiler

Rådgi ledere og ansatte i fraværsspørsmål og fraværsoppfølging

Bidra til utvikling av gode og effektive arbeidsrutiner internt og eksternt, bl.a videreutvikling av elektronisk arbeidsflyt

Planlegge og gjennomføre intern opplæring/kurs

Kvalifikasjoner:

Økonomisk eller administrativ utdannelse på høyskolenivå. Bred erfaring fra arbeidsområdet kan kompenseres for utdanning på høyskolenivå

Inngående kjennskap til refusjonskrav og oppgjør av sykepenger

God kjennskap til folketrygdloven og kommunalt lov- og avtaleverk

Relevant erfaring fra arbeidsområdet fraværsregistrering og fraværsoppfølging

Kjennskap til Visma HRM er en fordel

Interesse og kjennskap til IT-basert saksbehandler- og personalsystemer

Personlige egenskaper:

God muntlig og skriftlig formuleringsevne og er serviceinnstilt

Arbeider strukturert, nøyaktig og selvstendig. Har gode samarbeidsevner

Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

Lønn etter Hovedtariffavtale

God pensjons- og forsikringsordning

Bedriftshelsetjeneste

Aktivt bedriftsidrettslag