• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4009044
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Konsulent boligspørsmål, NAV Sandnes

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Et økende antall personer har behov for råd og veiledning fra NAV Sandnes i boligspørsmål.

Lov om sosiale tjenester i NAV (sosialtjenesteloven) §1, lovens formål, beskriver:
«Formålet med loven er å bedre levekårene for vanskeligstilte, bidra til sosial og økonomisk trygghet, herunder at den enkelte får mulighet til å leve og bo selvstendig, og fremme overgang til arbeid, sosial inkludering og aktiv deltakelse i samfunnet.

Loven skal bidra til at utsatte barn og unge og deres familier får et helhetlig og samordnet tjenestetilbud.

Loven skal bidra til likeverd og likestilling og forebygge sosiale problemer».


NAV Sandnes ønsker i lys av dette å tilby en tilgjengelig og fleksibel tjeneste for å møte de utfordringene flere står ovenfor når det gjelder boligspørsmål. For å lykkes med dette har vi opprettet to stillinger for rådgivning i boligspørsmål.
I denne stillingen vil du ha et tett samarbeid med veiledere på NAV kontoret, bolig kontoret til kommunen og private aktører på bolig markedet i kommunen.
Stillingene tilhører avdeling for Jobb og aktivitet, men er en tjeneste for hele kontoret i boligsaker.

Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegging av brukers situasjon og individuelle behov.
  • Lage en plan for hvordan den enkelte kan skaffe seg egen bolig.
  • Ha et særskilt fokus på utsatte barns behov og rettigheter. 
  • Fatte vedtak etter sosialtjenesteloven §17, råd og veiledning.
  • Skaffe midlertidig bolig ved behov.
  • Bistå bruker ved ervervelse av egen bolig.
  • Fast samarbeid med boligkontoret i kommunen.
  • Videreutvikle rådgivningstjenesten i boligspørsmål i NAV Sandnes. 

Det må påberegnes reisevirksomhet og arbeidstid utover "normal arbeidstid" da boligveileder skal være proaktiv og tilby bistand etter brukers behov.

 

Kvalifikasjoner:

  • Fullført relevant utdannelse tilsvarende minst bachelorgrad. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring med veiledning og oppfølging.
  • Kjennskap til det lokale boligmarkedet
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid.
  • Digital kompetanse.
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper (minimum B2).

Personlige egenskaper:

  • Du har et ønske om å bistå mennesker i vanskelige livssituasjoner.
  • Gode samarbeidsegenskaper.
  • Gode kommunikasjonsegenskaper.
  • Relasjonsbyggende.
  • Pågangsmot
  • God skriftlig fremstillingsevne
    Personlige egenskaper vektlegges sterkt.

Vi tilbyr:

  • Spennende, meningsfylte og varierte arbeidsoppgaver.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Lønn etter avtale.
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø, som består av medarbeidere med ulike utdanninger og ulik bakgrunn fra arbeidsliv, kultur og språk.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Tilbud om medlemskap i Hjem-Jobb-Hjem ordningen.
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4009044
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.08.2021