• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3390576
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 22.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Personaltjenesten er det ledig en fast 100 prosent stilling som konsulent.

Personaltjenesten er kommunens kompetansesenter for alle tjenester innen HR/ personalområdet, som rekruttering, kompetanseutvikling, leder- og medarbeiderutvikling, konflikthåndtering, sykefraværsoppfølging, arbeidsrettslige spørsmål og øvrig knyttet til et ryddig og utviklende arbeidsforhold.

Vi er Trondheim kommunes opplæringskontor og vi er Midt-Norges største lærebedrift. Vi har ca. 400 løpende lærekontrakter i 12 ulike fag. Vi håndterer årlig over 400 søkere til læreplasser og tilsetter inntil 200 lærlinger.

Vi er en støttetjeneste for alle kommunens ledere og kommunedirektøren.

Personaltjenesten er inndelt i tre avdelinger:
• avdeling for fagopplæring
• avdeling for personalforvaltning
• avdeling for rekruttering og kompetanse

Vi er 44 medarbeidere som holder til i kontorlokaler midt på Torvet i Trondheim sentrum.

Mer informasjon om Personaltjenesten finner du på vår hjemmeside.

Stillingen rapporterer direkte til enhetsleder, men vil jobbe tett med de andre avdelingslederne, særlig avdelingsleder for fagopplæringen.

Arbeidsoppgavene ligger i et spennende grensefelt mellom å utøve god administrasjon og å drive proaktiv utvikling. Stillingen skal kombinere økonomi- og administrativt relaterte oppgaver, med å ta et ansvar for utvikling og effektivisering av arbeidsprosesser.

Du får ansvaret for oppgaver tilknyttet kommunens lærlinger, herunder lønn, og administrasjon av lærlingeordningen i sin helhet. Du vil i tillegg kunne få oppgaver knyttet til den overordnede økonomistyringen av enheten.

Du skal også identifisere, kartlegge, lede og gjennomføre forbedringsprosesser i hele enhetens oppgavespekter. Særlig med blikk på gjeldende økonomiske og administrative prosesser, med formål å finne effektive løsninger og muligheter for digitalisering, som frigjør tid for kollegene i avdelingene og enheten. Alt med den hensikt å øke kvaliteten på våre tjenester og at vi bruker tiden på våre kjerneoppgaver som skaper merverdi for de utøvende enhetene som møter innbyggeren. Oppgavene utvikles i samsvar med enhetens løpende behov.

Du vil i stor grad kunne medvirke og påvirke enhetens videre utvikling.

Arbeidsoppgaver

Administrative oppgaver:

  • Tilsetting, oppfølging og avslutning av lærlinger i lønns- og personalsystemet
  • Bistå enheter i kommunen ved spørsmål om lønn og andre arbeidsrelaterte forhold knyttet til lærlinger
  • Lønnskjøring og lønns- og sykefraværsrefusjon for lærlinger
  • Oversikt og kontroll av fylkeskommunale og statlige tilskudd til fagopplæring

Utviklingsoppgaver:

  • Kartlegge og bidra til å videreutvikle logistikk og arbeidsflyt i økonomiske og tilstøtende administrative prosesser 
  • Initiere og lede forbedringsprosesser. Legge til rette for utvikling av arbeidsprosessene i hele enhetens oppgavespekter og se på muligheten for digitale løsninger der det er hensiktsmessig.

Oppgavene kan endres ut fra tjenestens behov.

Kvalifikasjoner
  • Krav om bachelor innenfor økonomi/ administrasjon/ regnskap, IT eller HR-relaterte fag
  • Krav om erfaring med oppgaver innen økonomi og administrasjon, helst med oppgaver knyttet til lønn og tariff
  • Erfaring med prosjekt som arbeidsform vektlegges
  • Ønskelig med erfaring fra utviklingsprosesser, som for eksempel prosjektledelse og kartlegging av arbeidsprosesser
  • Relevant erfaring med bruk av personal-/HR-systemer er en fordel
Personlige egenskaper
  • Du er tillitsvekkende med høy personlig integritet 
  • Du er strukturert, planmessig og har gjennomføringsevne
  • Læringsorientert på egne vegne og opptatt av å dele læring med dine kolleger
  • Nysgjerrig på nye løsninger, og hvordan oppgaver og arbeidsprosesser kan gjøres mer effektivt. Proaktiv på å foreslå og gjennomføre løsninger
  • Du er en lagspiller som er opptatt av å lykkes sammen med kollegaer
  • Du har meget god norsk, muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi tilbyr
  • Meningsfulle, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • Dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø i en læringsorientert kultur
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3390576
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 22.01.2021