Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Helse Sør-øst RHF

Kommunikasjonsrådgiver

Offentlig forvaltning

Senter for sjeldne diagnoser skal gjøre det sjeldne mer kjent. Nå søker vi deg som ønsker å kommunisere vår forskning og kompetanse om sjeldne diagnoser. Senteret har kompetansesenteransvar for mer enn 100 sjeldne diagnoser. Vi jobber for å bygge opp og formidle kompetanse til fagpersoner, pasienter og pårørende for at personer med sjeldne diagnoser skal få en lettere hverdag.

Vi har ledig 100 % fast stilling som kommunikasjonsrådgiver (Rådgiver - adm). Oppstart etter avtale.

I tillegg til CV og søknad er det ønskelig at du legger ved noen arbeidsprøver.

Dine arbeidsoppgaver vil primært bestå av å produsere innhold til nettsiden vår (sjeldnediagnoser.no), våre SoMe-kanaler og læringsplattformene vi bruker. Du vil også være teknisk støtte når vi produserer e-læringskurs og holder kurs for fagpersoner, pasienter og pårørende. Hos oss er det rom for å prøve ut nye metoder og utfordre dagens kommunikasjonsstrategier.

Vi ser etter deg som kan tenke kreativt rundt innhold og kanaler for å gjøre det sjeldne mer kjent. Du vil få en variert arbeidshverdag der du jobber i et kommunikasjonsteam, bestående av tre personer, og med helsefaglige rådgivere og forskere. I tillegg vil du samarbeide med kommunikasjonsmiljøer på de forskjellige kompetansesentrene innen sjeldenfeltet og ved Oslo universitetssykehus.

Helse- og omsorgsdepartementet har nylig vedtatt en nasjonal strategi for sjeldne diagnoser. Gjennomføring av strategien kan få innvirkning på senterets arbeid, og den som ansettes kan få nye kommunikasjonsfaglige oppgaver.

Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen journalistikk eller kommunikasjon fra universitet eller høgskole.
  • Erfaring med redaksjonelt arbeid og kommunikasjon gjennom web og sosiale medier.
  • Kunne filme og redigere til nett og SoMe.
  • Erfaring med radio eller podkast.
  • Gode IKT-kunnskaper med særlig kjennskap til programmer for redigering av tekst, lyd, bilde og film. Erfaring med Adobe-programvare er en fordel.
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne både på norsk og engelsk.

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide selvstendig og i team.
  • Idérik og framoverlent.
  • Faglig engasjert.
  • Fleksibel og løsningsorientert.
  • Gjennomføringsevne.
  • Har evnen til å samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer.
  • Trives med å jobbe i en stor og kompleks organisasjon.  

Vi tilbyr:

  • Varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver.
  • Engasjerte kollegaer.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Medlemskap i pensjonsordning. 
  • IA-bedrift.
  • En arbeidsplass med god kollegastøtte.
  • Som nyansatt i OUS blir du en del av et nyansattprogram.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag.