Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Trøndelag fylkeskommune

Kommunikasjonsrådgiver

Offentlig forvaltning

Vil du jobbe med en av Trøndelags største merkevarer?

AtB er en viktig samfunnsaktør, og hver eneste dag er vår oppgave å bidra til at Trøndere kommer seg til jobb, skole, hytta, butikken, vennetreffet – vi er en del av hverdagen til folk flest. Dette gjør vi gjennom å utvikle velfungerende mobilitetsløsninger og tjenester slik at det blir enkelt for alle som skal ut å reise. Vi har mange små og store øyeblikk som skal formidles – vil du bidra til å fortelle historien?  Vi står foran nye og spennende oppgaver, og er på jakt etter deg som brenner for god og helhetlig kommunikasjon.

AtB søker etter en erfaren og dyktig kommunikasjonsrådgiver. Vi er på jakt etter deg som er engasjert, proaktiv og målbevisst, med bakgrunn innen kommunikasjon og gjerne journalistikk. Du har bred erfaring med praktisk og strategisk kommunikasjonsarbeid, mediekontakt og er en dyktig innholdsprodusent og i stand til å lære bort det du kan.  Som kommunikasjonsrådgiver vil du jobbe tett på ledelsen i AtB, og vil være en del av et sammensatt kommunikasjonsmiljø.  

Stillingen som kommunikasjonsrådgiver er en del av seksjon for markedskommunikasjon, i avdeling Marked og kommunikasjon i AtB. Seksjonen har blant annet som oppgave å utvikle og gjennomføre strategier og planer for markedsføring, informasjon og markedskommunikasjon.

Arbeidsoppgaver:

Vi kan love deg en variert og allsidig arbeidshverdag, hvor du vil jobbe tett på hele organisasjonen i AtB. Noen sentrale arbeidsoppgaver vil være:
Proaktiv mediekontakt og generell mediehåndtering
Produsere innhold til ulike kanaler
Informasjonsarbeid mot ulike interessenter
Beredskapsarbeid
Bidra inn i ulike interne og eksterne prosjekter

Kvalifikasjoner:

Vi tror du har gode forutsetninger for å jobbe sammen oss hvis du har en god dose selvstendighet, er en god historieforteller og ikke minst motiveres av samfunnsoppdraget til AtB. Videre har vi noen ønskede kvalifikasjoner:
Relevant høyere utdanning
3-5 års erfaring med strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid
Evnen til å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger
Forståelse for politiske prosesser og hvordan mediene jobber
Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne
Praktisk erfaring med ulike kommunikasjonsformer og -kanaler

Personlige egenskaper:

Som person er du strukturert, planmessig og har stor gjennomføringsevne. Du samarbeider godt med andre og trives i et hektisk arbeidsmiljø med hyppige omstillinger og deadliner. Du motiveres av å oppnå gode resultater og finne løsninger på ulike problemstillinger.  

Vi tilbyr:

Du vil bli en del av et utviklingsorientert, tverrfaglig arbeidsmiljø med et høyt faglig kompetansenivå, og vil få arbeide i en virksomhet som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver. 
God mulighet for faglig og personlig utvikling.
Lønn etter avtale.
Offentlig tjenestepensjon i KLP og gode forsikringsordninger.
Sentralt beliggende arbeidssted med garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget.

Iht. offentlighetsloven kan søker be om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Ønsket må begrunnes. Om unntak ikke blir akseptert, vil søker bli varslet og få mulighet til evt. trekke sin søknad.

Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Hos oss vil du få utfordrende oppgaver i et arbeidsmiljø der vi sammen er opptatt av å utvikle AtB til det beste for Trøndelags innbyggere. Vi ønsker å ivareta og bygge videre på et arbeidsmiljø som er preget av arbeidsglede, entusiasme og teamfølelse. Hva du selv bringer med deg inn i organisasjonen er derfor viktig for oss - ikke bare av erfaring og kompetanse, men også av engasjement og humør.