Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Kommuneadvokat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kristiansund kommune har ledig 100 % fast stilling som Kommuneadvokat.                                                              

Stillingen innebærer ledelse av kommuneadvokatkontoret og å ha en utøvende faglig rolle.

Kommuneadvokaten i Kristiansund er kommunens prosessfullmektig i saker for domstolene og fylkesnemnda. Kommuneadvokaten er videre juridisk rådgiver for folkevalgte organ, kommunedirektøren og kommunens øvrige enheter, virksomheter og interkommunale samarbeid.

Kontoret består av Kommuneadvokat og 2 advokater. Advokatvirksomheten er en selvstendig og faglig uavhengig enhet, organisatorisk tilknyttet kommunedirektøren.

Arbeidsoppgavene er samfunnsmessig interessante og spenner over de fleste områder innenfor både privat og offentlig rett.

Kvalifikasjonskrav
  • advokatbevilgning
  • solid juridisk kunnskap og erfaring
  • erfaring fra prosedyre og/eller domstolsarbeid
  • interesse for varierte juridiske saker
Ved tilsettingen vil følgende vektlegges i tillegg til formell kompetanse 
  • personlig egnethet
  • fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • forståelse for kommunens rolle og oppgaver, herunder politiske prosesser
  • gode kommunikasjonsevner
  • erfaring med opplæring/foredrag
  • ledererfaring
  • erfaring med styrearbeid
Vi tilbyr
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • En kommune i god utvikling
  • Mulighet for å være med på samfunnsutvikling
  • Kurs og etterutdanning
  • Konkurransedyktig lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Politiattest vil bli innhentet ved eventuell søknad om advokatbevilling.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.