• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    15.02.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Påkrevet
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1229661
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 31.01.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Kemner/skatteoppkrever

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden kommune har en ledig 100% fast stilling som kemner/skatteoppkrever for Halden og Aremark, med tiltredelse snarest.

Vi ser etter en kemner/skatteoppkrever som skal ha fagansvaret og daglig ledelse i form av koordinering og oppgavefordeling ved kemnerkontoret i Halden kommune.

Kemner innehar ansvar for utførelsen av de oppgavene den kommunale skatteoppkreveren er pålagt i h.h.t. lov, forskrift, instruks og retningslinjer, og rapporterer både til stat og kommune. I kommunen rapporterer kemner til leder økonomi som innehar personal- og økonomiansvar for avdelingen. 

Kemnerkontoret håndterer innkreving og regnskapsføring av skatt, skattetrekk og arbeidsgiveravgift, innfordring av kommunale krav, arbeidsgiverkontroll samt informasjon og veiledning til bedrifter og innbyggere.

Kontoret består i dag av 8,5 faste årsverk inkludert kemner.

Arbeidsoppgaver:

  • Det faglige ansvaret for kemnerkontorets virke og for at dette blir drevet og fulgt opp i h.h.t. lov, forskrift, avtaleverk og interne rutiner.
  • Det daglige ansvaret for drift av avdelingen herunder disponering av arbeidskraft på en effektiv og hensiktsmessig måte, i forhold til de oppgaver som skal løses.
  • Videreutvikle og ivareta et godt faglig miljø.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på universitet/høyskolenivå
  • Bred og allsidig yrkeserfaring, fortrinnsvis skattefaglig
  • Gode kommunikasjonsevner, selvstendighet og strukturert arbeidsmetodikk
  • Ledererfaring
  • God kjennskap til offentlig sektor
  • God generell IT-forståelse
  • Erfaring med kundebehandling

Personlige egenskaper:

  • Du har evnen til å motivere medarbeiderne og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
  • Du har gode samarbeidsevner og er løsningsorientert
  • Du er målrettet og utviklingsorientert
  • Du er fleksibel

Personlig egnethet vil vektlegges.

Generelle betingelser

  • Lønn etter avtale.
  • Pliktig medlemskap av Halden kommunale pensjonskasse med 2% innskudd. 

Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via  knappen "Søk på stilling".

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter. 

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova  §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Søknadsfrist 15.02.2019
Utlyst dato 25.01.2019
Vårref 867

Kontaktperson

Inger-Johanne Norderhaug Røren, Leder økonomi, mobil: 91663038, inger-johanne.roren@halden.kommune.no

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    15.02.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Påkrevet
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    1229661
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 31.01.2019