Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5020, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4921193Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.12.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Jurister
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for bygg og eiendom er en av Norges største bygg- og eiendomsforvaltere med ca. 550 ansatte som forvalter, drifter og vedlikeholder bygg- og eiendomsmassen. Etaten er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001 og 14001.
Eiendomsavdelingen søker etter to jurister, da en våre medarbeidere går av med pensjon, og en går over i annen stilling. Du vil bli en del av et team med 17 medarbeidere, hvorav 14 er jurister. Eiendomsavdelingen representerer kommunen som grunneier og eiendomsbesitter, med arbeidsoppgaver av først og fremst privatrettslig karakter.
Vi søker deg som er engasjert, brenner for faget og trives med selvstendige oppgaver. Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke stillingen.
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver:
Du vil få varierte og utfordrende oppgaver knyttet til kommunens forvaltning av egne eiendommer. Arbeidet omfatter juridisk saksbehandling vedrørende fast eiendoms rettsforhold og er utpreget selvstendig. Det jobbes også i team/større og mindre grupper. Vi foretar utredninger og har til dels stor grad av kontakt med eksterne aktører både offentlige og private. Avdelingens sakstilfang er komplekst og omfatter blant annet saker vedrørende:
- Kontraktsforhandlinger
- Avtalerett
- Salg av eiendom
- Kjøp av eiendom
- Eiendomsutvikling
- Tingsrettslige problemstillinger
- Tomtefeste
- Innleie av administrasjonslokaler
- Utleie
- Eiendomsregister
Kvalifikasjoner:
- Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- Kunnskap om eiendommers rettsforhold
- Kunnskap og interesse for innleie av næringseiendom er særlig aktuelt for den ene stillingen
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Effektiv, strukturert og selvstendig
- Motivert og interesse for fagfeltet
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
- Faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid med bl.a. mulighet for hjemmekontor
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Lønn etter avtale
- Flotte lokaler sentralt i Bergen sentrum
- Dyktige og dedikerte medarbeidere
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
05.02.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5020, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4921193Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 20.12.2022