• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3393465
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.02.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Jurist - Kommunalavdeling Teknisk, 100% stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

En av våre jurister har fått andre oppgaver i kommunen og vi ønsker å erstatte denne . Vi søker derfor en jurist i 100% stilling til Kommunalavdeling teknisk. Stillingen er organisatorisk plassert i direktør teknisk sin stabsfunksjon. I staben er det tenkt to jurister. Arbeidsoppgavene vil hovedsak knytte seg til Eiendomsforvaltning, men også til oppgaver innen veiforvaltning, vann og avløp, renovasjon havn og brannvesen. Oppgaver knyttet til hele kommunalavdelingens oppgavefelt må påregnes. Det er flere jurister i kommunalavdelingen og generelt et meget godt arbeidsmiljø. Arbeidsted er for tiden Storgata 7 i sentrum av Halden. Vi kan tilby en spennende utfordrende stilling i et fremtidsrettet fagmiljø. 

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

Dine arbeidsoppgaver som jurist ved teknisk vil i hovedsak være å fungere som juridisk rådgiver innen eiendomsforvaltning og -drift. Dette omfatter blant annet kjøp og salg av fasteiendom, oppfølgning av kommunens festeforhold, samt ulike problemstillinger knyttet til kommunalavdelingens tjenesteområder i sin helhet. I tillegg til dette vil  bistå i kommunens byggeprosjekter og oppfølgning av entreprisekontrakter. Erfaring innenfor entrepriserett og eventuelt offentlige anskaffelser er derfor ønskelig, men ikke påkrevet. 

 

Kvalifikasjoner og utdanning:

  • Mastergrad i rettsvitenskap./ Juridisk embetseksamen
  • Relevant kompetanse og praksis fra offentlig og/eller privat virksomhet innenfor fagområdet.
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • God kjennskap til offentlig forvaltning.
  • God kunnskap om og erfaring med bruk av digitale verktøy.
  • Førerkort klasse B.

 

 Personlige egenskaper: 

  • Være selvstendig, men samtidig ha gode samarbeidsevner.
  • Du må være serviceinnstilt og løsningsorientert

  •  

    Du må være positiv og ha evne til å skape et godt arbeidsmiljø
  • Du må ha evne til å skape god dialog, både internt og i møte med kommunens innbyggere/tjenestebrukere
  • Du må stå inne for kommunes verdier – Åpenhet, tillit, respekt og redelighet

 

Vi kan tilby:

  • et godt og spennende fagmiljø
  • dyktige og hyggelige kollegaer
  • interessante arbeidsoppgaver
  • fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn etter lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.03.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3393465
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.02.2021