• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    24.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3912456
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 16.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Jurist i direktørens stab kommunalavdelingen for Undervisning og oppvekst

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å utvikle Haldenskolen og oppvekstsektoren?

 

Fast stilling som jurist i direktørens stab

 

I forbindelse med deltakelse i Oppfølgingsordningen så er det ledig en fast stilling som 100% som jurist i kommunalavdelingen for Undervisning og oppvekst. Avdelingen har et stort ansvarsspenn og er blant annet ansvarlig for skoler, barnehager og Familiens hus i Halden kommune. Som tilsatt i vår kommunalavdeling vil dine oppgaver først og fremst rettes mot skolefeltet, men også avdelingens øvrige områder inngår i arbeidsfeltet.

 

Kommunalavdelingen består totalt av seks ansatte. Avdelingens skoleansvar ivaretas av direktør, sammen med to fagledere som følger opp skolerelaterte saker på kommunalt nivå og ivaretar ulike støttefunksjoner overfor virksomhetene. En del oppgaver er også knyttet til tverrfaglig samarbeid innad i avdeling for Undervisning og oppvekst, og med andre seksjoner.

 

Avdeling for undervisning og oppvekst søker nå en engasjert og utviklingsorienterte medarbeider, som kan bruke sin kompetanse, sammen med avdelingen, til å styrke kvaliteten i Haldenskolen og sektoren for øvrig.

 

Vi kan tilby:

- En selvstendig og utfordrende stilling med gode muligheter for faglig og personlig utvikling.

- Godt samarbeid i et inkluderende team som er opptatt av utvikling langs et bredt spekter

- Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger.

- Fleksitidsordning

- Telefongodtgjøring

- I kommunen er det ansatt flere jurister og en vil få tilgang til et faglig nettverk av andre jurister.

 

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver

- Saksbehandling og utredning av juridiske problemstillinger knyttet til elevrettigheter og andre relevante saker

- Utarbeiding og implementering av reglementer, retningslinjer, rutiner og kvalitetssikring.

- Gi råd til direktøren og medarbeidere i staben.

- Saksbehandling til politiske utvalg.

- Løpende oppgaver innenfor hele avdelingens ansvarsområde

- Tverrfaglig samarbeid i avdelingen og med andre kommunalavdelinger.

- Prosjekter, utredninger og oppfølging av satsningsområder.

- Oppfølging av skoler og andre enheter.

- Rapporter, analyser og strategisk arbeid.

- Skoleeiers forsvarlige system

 

 

Vi ønsker at du:

- Er samarbeidsvillig og løsningsorientert

- Kan arbeide selvstendig, men også i team

- Tar ansvar for framdrift i eget arbeid, videreutvikling av faglig kompetanse og personlig utvikling

- Er fleksibel, har gode samarbeidsevner og et godt humør

- Jobber strukturert, er kvalitetsbevisst, trives med endringer, utfordringer og med høyt tempo

-Erfaring fra/interesse for skole og avdelingens virksomhet er en fordel.

 

 

Vi krever at du:

- Den som tilsettes må ha juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap

- Kjennskap til aktuelle lover og avtaleverk.

- God skriftlig og muntlig framstillingsevne.

- Har god kjennskap til og forståelse for lov og avtaleverk som er relevante for skolesektoren.

- Har evne til helhetstenkning og god rolleforståelse.

- Har gode kommunikasjonsevner på norsk; skriftlig og muntlig.

 

 

Det blir lagt stor vekt på relevant erfaring og personlig egnethet.

Kommunalavdelingen for undervisning og oppvekst er preget av høyt aktivitetsnivå, og den som tilsettes må kunne arbeide i et hektisk miljø med knappe tidsfrister.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%

Gyldig politiattest i tråd med § 10-9 i Opplæringsloven (vedlegges ikke søknaden) må fremlegges før ansettelse

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    24.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3912456
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 16.06.2021