• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    15.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3179899
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 25.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Jurist/byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Færder kommune, virksomhet byggesak og geodata, har en ledig fast 100% stilling som jurist/byggesaksbehandler.

Byggesak behandler saker etter plan- og bygningsloven. Målsettingen vår er at publikum skal oppleve oss som kunnskapsrike, forutsigbare, rettferdige, serviceinnstilte og imøtekommende. Byggesak består i dag av fagkoordinator og 7 byggesaksbehandlere. 

Færder kommune er et attraktivt sted i stadig utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå på byggesaksgruppa. Det er stor spennvidde i type saker, som gir god mulighet for faglig utvikling. Byggesaksgruppa har en bred faglig sammensetning, og gruppa består av blant annet naturvitere, ingeniører og jurister. Vi har et godt arbeidsmiljø og vi holder til i nye lokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy.

Vi ønsker nå å ansette en jurist og aktuelle arbeidsoppgaver er følgende:

  • Forberede klagesaker til politisk behandling
  • Bistå kollegaer med juridiske problemstillinger
  • Dispensasjonssaker
  • Andre oppgaver som tilligger avdelingen
  • Informere, veilede og yte servive til publikum

Dette innebærer nær kontakt med private og profesjonelle utbyggere, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre gode saksprosesser.

Krav til alle søkere:

  • Cand. jur. eller master i rettsvitenskap
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og plan- og bygningsloven
  • Erfaring fra fagområdet i offentlig eller privat sektor vil bli tillagt vekt
  • Serviceinnstilt holdning
  • Gode sosiale ferdigheter med velutviklede samarbeidsevner
  • Lojal
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, med vekt på både intern og ekstern kommunikasjon
  • Effektiv og nøyaktig
  • Løsningsorientert
  • Tillitsvekkende og respektfull overfor så vel kollegaer som eksterne parter

Personlig egnethet vil bli vektlagt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan vår nye medarbeider kan komplettere øvrige medarbeidere i virksomheten.

  • Elektronisk søknadsskjema, der vitnemål og attester gjerne kan vedlegges
  • Alle som søker elektronisk får automatisk svar med søknad mottatt

 Nærmere opplysninger: Anne-Mari Rustan Aas tlf: 47375464.

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    15.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3179899
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 25.09.2020