• Bedrift
    Horten kommune
  • Søknadsfrist
    19.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3187, HORTEN
    HORTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3016944
  • Se her for andre jobber fra Horten kommune
  • Oppdatert 03.07.2020

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Horten kommune

Jobbveileder - Integreringsavdelingen - vikariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Horten har rundt 85 dyktige medarbeidere fordelt på seks avdelinger. Integreringsavdelingen har ansvar for introduksjonsprogrammet og bosetting av nyankomne flyktninger i Horten. Introduksjonslovens formål er å styrke nyankomne flyktningers mulighet for aktiv deltagelse i yrkes- og samfunnsliv, og deres økonomiske selvstendighet. Målet er å kvalifisere flyktninger ut i ordinær utdanning eller lønnet arbeid. 

Integreringsavdelingen har sterkt fokus på jobboppfølging og ønsker en veileder som skal bidra i dette arbeidet. Veilederen vil inngå i avdelingens jobboppfølgingsteam. Vi søker kandidater som er proaktive, serviceinnstilte og resultatorienterte med gode kommunikasjons - og veiledningsegenskaper. 

Avdelingen jobber helhetlig og samarbeider tett med andre avdelinger i NAV og andre enheter i kommunen.

Stillingen er et 100 % vikariat ut desember 2020.

Arbeidsoppgaver
  • Kartlegge behov og bidra til god helhetlig oppfølging av deltakere i introduksjonsprogrammet 
  • Bistå introduksjonsdeltagere med å formulere en plan for å komme i arbeid eller utdanning gjennom målrettet og løsningsfokusert veiledning 
  • Gjøre behovs- og arbeidsevnevurderinger, og henvise til hensiktsmessige tiltak
  • Skape god dialog med eksterne samarbeidspartnere for å sikre jobboppfølging innen introduksjonsprogrammet 
  • Bidra til å sikre klarhet i roller og ansvarsoppgaver for å fremme god dialog og internt samarbeid i avdelingen og mellom avdelingene ved NAV Horten
  • I samarbeid med Markedsavdelingen, markedsføre tjenester overfor relevante arbeidsgivere og sikre at disse får god rekrutteringsstøtte i tråd med avdelingens strategi 
  • Bidra aktivt til å stimulere til positivt og effektivt samarbeid med andre fagenheter i kommunen 
  • Bidra til fagutvikling innen fagfeltet, internt og eksternt 
  • Andre relevante arbeidsoppgaver kan bli pålagt etter behov
Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • Relevant 3-årig utdanning fra høyskole/universitet (bachelor eller tilsvarende)
  • Erfaring med veiledning 
  • Gode datakunnskaper

Vi ønsker at du:

  • Har kunnskap om NAVs tiltak og virkemidler
  • Har erfaring med rekrutteringsarbeid og/eller karriereveiledning
  • Har kjennskap til markedsarbeid, og næringslivet lokalt og regionalt
  • Har kunnskap om introduksjonsprogrammet og det kommunale ansvar
  • Har erfaring med bosetting av flyktninger
Personlige egenskaper
  • Evne til å jobbe målrettet og i team 
  • Tillitsskapende og god evne til å veilede brukeren 
  • Relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter 
  • Serviceinnstilt, selvgående og fleksibel 
  • Evne til å tenke nytt og kreativt 
  • Løsnings- og resultatorientert 
Vi tilbyr
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Aktive og engasjerte kolleger
  • Lønn i henhold til tariff og ansiennitet
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Fri bruk av Horten svømmehall
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 

  • Bedrift
    Horten kommune
  • Søknadsfrist
    19.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3187, HORTEN
    HORTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3016944
  • Se her for andre jobber fra Horten kommune
  • Oppdatert 03.07.2020