• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2251665
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 07.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Jobbspesialist IPS,2 x100 faste stillinger.

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tror du det finnes en jobb for alle som vil ha jobb?

Halden kommune ved NAV utlyser 2 jobbspesialister etter modellen individuell jobbstøtte (IPS) stillingene er organisert i NAV-Halden. Stillingene skal være tilknyttet  DPS(distrikts Psykiatrisk senter), enhet kommunal rus/psykiske tjenester og TSB (tverrfaglig spesialist behandling).

 

Beskrivelse av arbeidssted:

Arbeidsoppgavene vil være knyttet til samarbeid om å implementere IPS-modellen i aktivt klinisk arbeid. Individuell jobbstøtte er en forpliktende samarbeidsmodell mellom NAV, spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten for å hjelpe mennesker med moderate til alvorlige psykiske helseproblemer og eventuelt rusmiddelproblemer ut i ordinært arbeidsliv.  IPS skiller seg fra tradisjonell tilnærming til arbeidsrehabilitering for psykiske helseproblemer, som i stor grad har vært basert på arbeidstrening i skjermede virksomheter eller praksistrening i arbeidslivet uten ordinær lønn. I IPS får brukeren individuell oppfølging fra en jobbspesialist, som er integrert i brukerens behandlingsteam. Et viktig særtrekk ved IPS-modellen er at tilbudet skal gis uten annen forutsetning enn at brukeren har et ønske om å være i ordinær jobb. I IPS skal en tidlig i forløpet starte med jobbsøking, brukerens ønsker og preferanser skal vektlegges, arbeidsperspektivet skal integreres i behandlingsforløpet, og oppfølging av den enkelte brukeren skal være ubegrenset i tid og individuelt tilpasset.  (www.napha.no)

Du får

  • En meningsfylt jobb der du direkte kan påvirke resten av livet til andre mennesker positivt.
  • Du får stort handlingsrom i arbeidshverdagen.
  • Engasjerte kollegaer somdeler din tro på at alle kan jobbe.
  • Spennende møter med interessante arbeidssøkere og arbeidsgivere.
  • Konkrete mål du kan strekke deg etter og som du direkte påvirker.
  • Muligheter til å jobbe utfra individuelle behov og ønsker der arbeidssøkeren sitter i førersete og du veileder.

Vi ønsker at du

  • Motiveres av troen på at alle mennesker kan få og beholde en vanlig lønnet stilling
  • Motiveres av å bygge nettverk og relasjoner
  • Kan motivere og engasjere jobbsøker, arbeidsgivere, samarbeidspartnere og kollegaer.
  • Trives med å jobbe metodisk, systematisk og bli målt på resultater.
  • Ser positivt på å lære og utvikle deg selv.
  • Er en lagspiller som bidrar til teamets resultat
  • Trives med utfordringer og uforutsigbarhet i et dynamisk miljø. 

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Individuelt tilpassa oppfølging av inntil 20 arbeidssøkere

  • Bygge relasjoner med arbeidsgivere gjennom jevnlig ansikt-ansikt kontakt
  • Identifisere arbeidssøkerens interesser, sterke sider, ferdigheter og evner.
  • Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere som fastlege, DPS, TSB, kommunale rus/psykiatri tjeneste og familie. 
  • Dokumentere informasjon i relevante fagsystemer. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Minst treårig relevant høyere utdanning

  • Fordel med erfaring fra veiledningsarbeid, markedsarbeid, rekruttering, salg og liknende
  • Fordel med utdanning innen/ praktisk kjennskap til individuell jobbstøtte.
  • Fordel med erfaring fra oppfølgingsarbeid rettet mot personer med psykiske lidelser
  • Førerkort klasse B

 

 Personlige egenskaper: 

  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk

  • Relasjonsbyggende.
  • Motiverende.

Vi tilbyr

Opplæring og oppfølging av egen metodeveileder. Kurs i IPS og andre relevante fagområder. Høy grad av selvstendighet i arbeidshverdagen.

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn ihht lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2251665
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 07.11.2019