Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi

IT medarbeider

Direktorater og tilsynsorgan

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet styrker laget og søker medarbeidere som brenner for sky-teknologi. 

IMDis infrastruktur er i kontinuerlig utvikling og vi søker etter en kollega som ønsker å være med på forvaltning og utvikling av direktoratets systemportefølje. Det vil være særlig fokus på videre digitalisering av tjenester og smartere måter å drifte på.

Stillingen er plassert i Narvik og innebærer nært samarbeid med kollegaer både i Narvik og Oslo. 

Arbeidsoppgaver:

  • Forvaltning av Azure tjenester og drift av infrastruktur/skytjenester og virtuelle miljø
  • Optimalisere drift av applikasjoner, mellomvare og  programvarelisenser
  • Brukerstøtte og IKT-support 
  • Håndtere teknisk informasjonssikkerhet
  • Samarbeid med ulike fagmiljøer i IMDi, med særlig fokus på videre digitalisering av tjenester.
  • Jobben vil innebære noe reisevirksomhet mellom Narvik og Oslo

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • IKT utdanning på minimum bachelor nivå, men fagbrev fra IKT-servicefag, eller lengre relevant erfaring kan kompensere for krav om utdanning på bachelornivå.
    • Alle må legge ved dokumentasjon på utdanning. Bruk gjerne vitnemålsportalen: https://www.vitnemalsportalen.no/
    • Dersom du har tatt hele eller deler av din utdanning i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)

Fordelskrav:

  • Dokumentert erfaring og/eller sertifisering på Microsoft Azure.
  • Kjennskap til skybaserte løsninger.
  • God forståelse for, og konkret erfaring fra noen av de nevnte arbeidsoppgavene vil bli tillagt betydning.

Annet:

  • Arbeidsspråk er norsk.
  • Må forstå og kommunisere engelsk fagterminologi

Personlige egenskaper:

  • Evner å evaluere informasjon raskt, få overblikk og håndtere kompleksitet.
  • Jobber selvstendig og tar selv initiativ til å finne gode løsninger og følger oppgavene frem til de er løst.
  • Fleksibel, endringsvillig og åpen for ta nye utfordringer og tilegne deg ny kunnskap.
  • Samarbeider godt i team og bidrar til et godt arbeidsmiljø, både sosialt og faglig, ved aktiv deltakelse i avdelingen.
  • Opptatt av å yte god service til brukerne

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til statens regulativ som rådgiver, stillingskode 1434 eller som seniorrådgiver, stillingskode 1364 (lønn fra kr. 517 600 til kr. 689 100 brutto pr år).
  • Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet til å trene i arbeidstiden.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse.
  • En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser.
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Nyoppussede lokaler sentralt i Narvik.