Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

IT- forvalter - 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Fakta om stillingen: 

Østre Toten kommune har outsourcet IT driften til Ikomm AS (https://www.ikomm.no/).

IT-forvalteren vil være bindeleddet mellom de ulike sektorene i kommunen, systemeiere, systemansvarlige, våre leverandører, og vår driftsleverandør Ikomm. Forvalteren er involvert i alle faser av IT-systemets livsløp. Fra anskaffelse og implementering, vedlikehold, oppgraderinger, forvaltning og til sanering av et system.

Ansvaret for de funksjonelle behovene ligger hos sektorene. Forvalteren må se behovene på tvers av sektorene og bistå til å muliggjøre behovene gjennom digital transformasjon.

Forvalteren vi søker må ha god teknisk forståelse, trives med administrative oppgaver, og ha svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

Arbeidsoppgaver:

Arbeidet vil bestå av:

· prosjektdeltagelse

· avtale- og økonomioppfølging

· planlegging av endringer og tekniske oppgraderinger av systemer

· å følge opp det som til enhver tid er IT driftssituasjon

· sørge for etterlevelse av leveranseavtalen fra våre leverandører.

I samarbeid med systemeiere og systemansvarlige, ansvar for

· forvaltning og videreutvikling av systemer,

· herunder planlegging, dokumentasjon,

· implementering og oppgradering av applikasjoner, mellomvare og databaser, samt nødvendige infrastrukturelle komponenter.

Andre oppgaver i ansvarsområder kan også være aktuelle avhengig av kvalifikasjoner.

Kvalifikasjoner:

· Relevant utdanning innenfor teknologi på minimum bachelornivå, gjerne masternivå.

Bachelorutdanning avlønnes som spesialkonsulent. Masterutdanning avlønnes som rådgiver.

· For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stilingen, kan kravet til utdanning fravikes.

· God teknisk forståelse.

· God forvaltnings forståelse.

· Erfaring fra rammeavtaler i store/ komplekse organisasjoner, samt erfaring fra offentlig anskaffelser vil være en fordel.

· God sikkerhets- og personvernsforståelse.

· Ønskelig med kjennskap til budsjettplanlegging, avtaleforvaltning og oppfølging.

· God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Personlige Egenskaper:

Vi legger vekt på din evne til å ta initiativ, jobbe selvstendig og strukturert. Du har interesse for innovasjon, tenker utradisjonelt og utfordrer det etablerte. Det er viktig for oss at du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, god gjennomføringsevne og evne til å være løsningsorientert. Du må trives med å ha «mange baller i luften»!

Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

· En spennende arbeidshverdag med varierte oppgaver

· En tjeneste i endring med spennende utfordringer

· Trivelig arbeidsmiljø

· Ledelse som gir mulighet for utvikling

· Et godt fagmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere

· Godt faglig nettverk med et etablert interkommunalt faglig samarbeid i Gjøvikregionen.

· Fleksitidsordning

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.