• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5012, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3378405
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

IPS jobbspesialist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune, ved Etat for sosiale tjenester og Etat for psykisk helse og rustjenester, har sammen startet opp en IPS-tjeneste (individuell jobbstøtte) fra januar 2021.
Målet med tjenesten er å bidra til at mennesker med moderate til alvorlige psykiske helseutfordringer og/eller rusutfordringer kommer ut i eller beholder ordinært, lønnet arbeid. IPS-metodikken tar utgangspunkt i brukers yrkesønsker og ressurser. 

Det er allerede ansatt en IPS-koordinator som også vil være avdelingsleder. Tre av fire jobbspesialister er nettopp tiltrådt og vi lyser nå ut den fjerde stillingen. Alle stillingene er prosjektansatte med varighet i 2 år, men det planlegges at IPS skal bli en fast tjeneste i Bergen kommune. 

Arbeidsoppgaver
  • Du skal bruke IPS som arbeidsmetode. 
  • Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk (65 % av tiden er ute hos arbeidsgivere og/eller med jobbsøkere). 
  • Du skal rekruttere jobbsøkere i aktuelle enheter i etatene. 
  • Du skal ha tett oppfølging av egen portefølje av kandidater, med mål om overgang til arbeid eller å beholde arbeid. 
  • Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt matche dem med riktige jobber/arbeidsgivere. 
  • Du skal engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og teammedlemmer.
  • Du skal bidra til å implementere IPS i avdelingene. 
  • Du skal samarbeide tett med aktuelle enheter i etatene. 
  • Du skal samarbeide med andre kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten. 
Kvalifikasjoner
  • Krav om 3-årig relevant bachelor fra universitet/høgskole.  
  • Krav om minimum 2 års arbeidserfaring med oppsøkende salg, nettverksbygging eller relasjonsarbeid mot arbeidsgivere/ bedrifter.
  • Gode kunnskaper om det lokale arbeidsmarkedet. 
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne, samt gode IKT-kunnskaper. 

Det er ønskelig med:

  • Ønskelig med erfaring med IPS-metodikk eller Supported Employment. 
  • Kunnskap om og erfaring med målgruppen
  • Erfaring fra prosjektarbeid.
  • Erfaring med karriereveiledning. 
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og kommunens samfunnsoppdrag. 
Personlige egenskaper
  • Ha troen på at personer i målgruppen, på tross av psykiske helseutfordringer og/eller rusutfordringer, kan få og beholde ordinært arbeid. 
  • Meget gode sosiale ferdigheter og evne til å skape tillit hos et mangfold av mennesker. 
  • Være målrettet, initiativrik, strukturert og ha god gjennomføringsevne. 
  • Evne til å arbeide strukturert og effektivt som del av et team. 
  • Kunne håndtere uforutsigbarhet i et dynamisk miljø. 
  • Kunne prioritere og ha god oversikt over oppgaver.
  • Gode kommunikasjons- og forhandlingsferdigheter .
  • Være uredd, lærevillig og ydmyk.
Vi tilbyr
  • Krevende og meningsfylte oppgaver i et arbeidsmiljø preget av høyt tempo. 
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling. 
  • Muligheten til å være med i oppstarten av en ny IPS-tjeneste i Bergen kommune. 
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5012, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3378405
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.01.2021