Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
02.08.2021Stillingsfunksjon
Fast StillingAnsettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3964532Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 05.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Molde kommune
Innkjøpssjef / seksjonsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stillingstype
Vi har ledig en spennende stilling som leder for ROR-innkjøp. Vi søker deg som ønsker å lede et sterkt fagmiljø og
utvikle det videre. Stillingen er fast og 100%.
Beskrivelse av arbeidssted
ROR-innkjøp er innkjøpssamarbeid for kommunene Molde, Rauma, og Aukra.
Innkjøpssamarbeidet er organisert som et vertskommunesamarbeid, der Molde kommune er vertskommune og har
arbeidsgiveransvar for de ansatte. ROR-innkjøp er en seksjon i Administrasjonsavdelingen, som ledes av
assisterende kommunedirektør. Innkjøpssjef/seksjonsleder rapporterer i det daglige til assisterende
kommunedirektør og strategisk til et samarbeidsorgan med kommunedirektørene i kommunene.
ROR-innkjøp har 6 ansatte i 100% stilling:
• 1 innkjøpssjef/seksjonsleder
• 4 innkjøpsrådgivere med ansvar for konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging
• 1 rådgiver med ansvar for eHandel og analyseverktøy
Alle kommunene har vedtatt ny anskaffelsesstrategi for perioden 2020 – 2024. Nytt anskaffelsesreglement vil bli implementert i løpet av 2021. I hht. anskaffelsesstrategien skal
ROR-innkjøp ha et overordnet faglig ansvar for hele anskaffelsesfunksjonen.
FN sine bærekraftsmål er sentral i utviklingen av kommunene fremover. Dette vil prege innkjøpsområdet
strategisk i årene som kommer.
I innkjøpsarbeidet benyttes elektroniske verktøy, både til konkurransegjennomføring (KGV) og kontraktsadministrasjon
(KAV) samt eHandel.
Hovedoppgaver
- Oppfølging, effektivisering og videreutvikling av en helhetlig anskaffelsesprosess, herunder utvikle prosesser for innovative anskaffelser.
- Sørge for at anskaffelsesfunksjonen bidrar til at å ivareta viktige sider ved kommunenes samfunnsansvar, med klart definerte roller og ansvar
- Oppfølging, vedlikehold og videreutvikling av innkjøpsstrategi, -reglement, -rutiner og nødvendige digitale verktøy.
- Lede medarbeidere og sørge for at ROR-innkjøp har tilstrekkelig anskaffelseskompetanse og -kapasitet til å nå mål i anskaffelsesstrategien.
- Gjennomføring av anskaffelser
- Inngå alle felles rammeavtaler for medlemskommunene
- I størst mulig utstrekning administrere/gjennomføre alle konkurranser over terskelverdier for kunngjøring i EØS.
- Bistå virksomhetene ved enkeltanskaffelser over terskelverdi for offentlig kunngjøring
- Det forventes at innkjøpsleder også deltar i noen anskaffelsesprosesser.
- Personal- og administrativt ansvar.
- Budsjettansvar.
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høgskole eller universitet.
- Juridisk utdanning og/eller erfaring
- Relevant ledererfaring fra innkjøps-/logistikkområdet.
- Relevant erfaring med og kunnskap om offentlige anskaffelser.
- God kjennskap til gjeldende, relevante lover og forskrifter.
- God økonomisk og forretningsmessig forståelse.
- Forhandlingskompetanse.
- Forståelse for næringsutvikling, leverandørdialog og bærekraft.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Gode databrukerkunnskaper.
Det er ønskelig at du:
- Tar ansvar for å videreutvikle en innkjøpskultur med fokus på innovasjon, bærekraft og nye løsninger.
- Leder og utvikler medarbeidere gjennom å gi retning og ansvar, koordinere og delegere.
- Kommuniserer klart og presist.
- Samarbeider godt med andre og skaper gode relasjoner.
- Er analytisk og strukturert
- Har en dynamisk lederstil
- Har stor gjennomføringsevne
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig
utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.
Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
02.08.2021Stillingsfunksjon
Fast StillingAnsettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3964532Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 05.07.2021