• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    02.08.2021
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3964532
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 05.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Molde kommune

Innkjøpssjef / seksjonsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype

Vi har ledig en spennende stilling som leder for ROR-innkjøp. Vi søker deg som ønsker å lede et sterkt fagmiljø og
utvikle det videre. Stillingen er fast og 100%.

 

Beskrivelse av arbeidssted

 

ROR-innkjøp er innkjøpssamarbeid for kommunene Molde, Rauma, og Aukra.

Innkjøpssamarbeidet er organisert som et vertskommunesamarbeid, der Molde kommune er vertskommune og har
arbeidsgiveransvar for de ansatte. ROR-innkjøp er en seksjon i Administrasjonsavdelingen, som ledes av
assisterende kommunedirektør. Innkjøpssjef/seksjonsleder rapporterer i det daglige til assisterende
kommunedirektør og strategisk til et samarbeidsorgan med kommunedirektørene i kommunene.

ROR-innkjøp har 6 ansatte i 100% stilling:
• 1 innkjøpssjef/seksjonsleder
• 4 innkjøpsrådgivere med ansvar for konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging
• 1 rådgiver med ansvar for eHandel og analyseverktøy

Alle kommunene har vedtatt ny anskaffelsesstrategi for perioden 2020 – 2024. Nytt anskaffelsesreglement vil bli implementert i løpet av 2021. I hht. anskaffelsesstrategien skal
ROR-innkjøp ha et overordnet faglig ansvar for hele anskaffelsesfunksjonen.

FN sine bærekraftsmål er sentral i utviklingen av kommunene fremover. Dette vil prege innkjøpsområdet
strategisk i årene som kommer.

I innkjøpsarbeidet benyttes elektroniske verktøy, både til konkurransegjennomføring (KGV) og kontraktsadministrasjon
(KAV) samt eHandel. 

 

Hovedoppgaver

  • Oppfølging, effektivisering og videreutvikling av en helhetlig anskaffelsesprosess, herunder utvikle prosesser for innovative anskaffelser.
  • Sørge for at anskaffelsesfunksjonen bidrar til at å ivareta viktige sider ved kommunenes samfunnsansvar, med klart definerte roller og ansvar
  • Oppfølging, vedlikehold og videreutvikling av innkjøpsstrategi, -reglement, -rutiner og nødvendige digitale verktøy.
  • Lede medarbeidere og sørge for at ROR-innkjøp har tilstrekkelig anskaffelseskompetanse og -kapasitet til å nå mål i anskaffelsesstrategien.
  • Gjennomføring av anskaffelser
  • Inngå alle felles rammeavtaler for medlemskommunene
  • I størst mulig utstrekning administrere/gjennomføre alle konkurranser over terskelverdier for kunngjøring i EØS.
  • Bistå virksomhetene ved enkeltanskaffelser over terskelverdi for offentlig kunngjøring
  • Det forventes at innkjøpsleder også deltar i noen anskaffelsesprosesser.
  • Personal- og administrativt ansvar.
  • Budsjettansvar.
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.

 

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høgskole eller universitet.
  • Juridisk utdanning og/eller erfaring
  • Relevant ledererfaring fra innkjøps-/logistikkområdet.
  • Relevant erfaring med og kunnskap om offentlige anskaffelser.
  • God kjennskap til gjeldende, relevante lover og forskrifter.
  • God økonomisk og forretningsmessig forståelse.
  • Forhandlingskompetanse.
  • Forståelse for næringsutvikling, leverandørdialog og bærekraft.
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Gode databrukerkunnskaper.

Det er ønskelig at du:

  • Tar ansvar for å videreutvikle en innkjøpskultur med fokus på innovasjon, bærekraft og nye løsninger.
  • Leder og utvikler medarbeidere gjennom å gi retning og ansvar, koordinere og delegere.
  • Kommuniserer klart og presist.
  • Samarbeider godt med andre og skaper gode relasjoner.
  • Er analytisk og strukturert
  • Har en dynamisk lederstil
  • Har stor gjennomføringsevne

Personlig egnethet vektlegges

 

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig

utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.

 

Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Søknad

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.

 

Søkerliste

Søkerlisten kan bli offentliggjort.

 

 

 

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    02.08.2021
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3964532
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 05.07.2021