Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Innkjøpsrådgiver

Offentlige tjenester og forvaltning

Lillestrøm kommune øker satsningen på bygg- og anleggsanskaffelser og har ledig en nyopprettet stilling innenfor dette området.     
 
Innkjøpsseksjonen i Lillestrøm består etter dette av 14 ansatte og er delt i tre ansvarsområder, «Konkurranse og avtale», «Oppfølging og analyse» og «eHandel».
 
Stillingen tilhører ansvarsområdet for «Konkurranse og avtale». Denne avdelingen har ansvar for å gjennomføre kommunens anskaffelser over NOK 100.000,- eks. MVA.
 
Som ansatt i en nyetablert kommune og seksjon vil du få en helt unik mulighet til å delta i oppbyggingen og videreutviklingen av innkjøpsorganisasjonen. Vi har kommet langt i å digitalisere hele anskaffelsesprosessen, og jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende, varierte og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre anskaffelser, hovedsakelig innen bygg- og anleggsområdet.
  • Bistå eiendomsavdelingen med oppfølging av inngåtte kontrakter
  • Gi råd og støtte til kommunens enheter
  • Bidra til utvikling av fagområdet, i samarbeid med kollegaer
  • Delta i utadrettede opplærings- og informasjonstiltak
  • Delta i regionale og nasjonale nettverk
  • Bidra til videreutvikling og utforming av maler, rutiner, prosedyrer og andre styrende dokumenter

Kvalifikasjoner:

  • Master, fortrinnsvis i rettsvitenskap eller tilsvarende
  • Ønskelig med kunnskap om entrepriserett og erfaring med bruk av Norsk standard (NS). Dette vil bli vektlagt i ansettelsen
  • God kunnskap om regelverket om offentlige anskaffelser
  • God erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fra behovskartlegging til kontraktsignering
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • God IT-kompetanse, herunder er erfaring fra bruk av et eller flere konkurransegjennomføringsverktøy ønskelig
  • Kjennskap til innovative anskaffelsesprosesser er ønskelig
  • Interesse for sosialt ansvar, klima og miljø i anskaffelser
  • Kunnskap om bruk av miljø/klima i grønne anskaffelser er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Positiv, sosial og utadvendt
  • Gode samarbeidsevner
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
  • Løsningsorientert, analytisk og metodisk
  • Interesse for fagfeltet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en faglig sterk organisasjon
  • Trivelige arbeidskollegaer
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Stillingen innplasseres på lønn mellom 600 000,- og 650 000,-, avhengig av kvalifikasjoner
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag