Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Active People AS

Innkjøpskoordinator - engasjement med mulighet for fast ansettelse

Bemanning og rekruttering

VikingBad AS er etablert og lokalisert i Grimstad. Vi er leverandør og utvikler av synlige VVS-produkter og utendørs massasjebad. Våre produkter selges utelukkende via fagfolk, og vi er leverandør til alle de store, kjente kjedene. Vi er i dag rundt 60 ansatte, omsetter for over 300 millioner og er i stor vekst. Vår visjon er: «Det skal være lekende lett å få seg nytt bad».

Innkjøpsavdelingen består i dag av fire ansatte. Grunnet fravær og økt vekst søker vi etter en innkjøpskoordinator med oppstart så snart som mulig. Varighet på engasjementet er ett år, med mulighet for forlengelse og/eller fast ansettelse på sikt ved behov. Vi tar i mot søknader fortløpende.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil være et viktig bindeledd mellom VikingBad AS og våre produsenter, speditører og leverandører.  Vi ønsker en person som kan jobbe selvstendig, har en strukturert arbeidsmetodikk og ikke er redd for å komme med forbedringsforslag.
  • Foreta innkjøp og følge opp innkjøpsprosessen fra A-Å for tildelte leverandører
  • Koordinere innkjøp og følge opp leveranser, slik at varer blir levert til avtalt tid og uten avvik etter våre spesifikasjoner
  • Koordinere vareankomst av konteinere mot vårt lager for lossing
  • Lage rapporter fra vårt innkjøpssystem (Clarity / Visibility)
  • Sørge for optimalt lagervolum for gitte varegrupper
  • Være med på å koordinere frakt etc.
  • Evaluering av supplier performance
  • Ivareta en positiv dialog og et godt forhold til våre leverandører

Kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med bachelorgrad i økonomi eller høyere. Gjerne med spesialisering i materialadministrasjon og/eller logistikk
  • Kunnskap og erfaring med innkjøpsprosesser, gjerne med 2 eller flere års erfaring fra tilsvarende oppgaver. God erfaring kan oppveie for ønske om utdannelse.
  • Gode datakunnskaper, spesielt innen logistikksystemer og Excel
    og anlegg for logisk problemløsing
  • God økonomisk og kommersiell forståelse
  • Språk:
    Engelsk: må kunne snakke flytende og uttrykke seg godt skriftlig
    Kinesisk: en fordel, men ikke et krav
  • En fordel med erfaring i bruk av Clarity / Visibility

Personlige egenskaper:

  • Være strukturert og nøyaktig rundt både eksisterende og nye rutiner
  • Selvstendig og god til å planlegge
  • Kreativ og ikke redd for å komme med forslag til nye løsninger/ endringer
  • Lojal og ansvarsbevisst
  • God til å etablere og vedlikeholde gode relasjoner opp mot våre leverandører

Vi tilbyr:

  • Jobb i et selskap med sterk vekst, fokus på lønnsomhet og god økonomisk styring
  • Et proaktivt og godt arbeidsmiljø i stadig utvikling, med mål om være verdens beste arbeidsplass
  • Gode forsikring- og pensjonsordninger
  • Vi er et Miljøfyrtårn og tilbyr ansatte gratis lading av elbil på arbeidsplassen