• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3818732
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Innkjøps- og kontraktsrådgiver til nyopprettet stilling i produksjonsavdeling

Offentlig forvaltning

Produksjonsavdelingen i Renovasjons- og gjenvinningsetaten omfatter flere behandlingsanlegg for avfall. Avdelingen består av to mottaks- og sorteringsanlegg for avfall, et forbrenningsanlegg som produserer fjernvarme og et biogassanlegg som produserer biogass og biogjødsel, samt en vedlikeholdsseksjon med planleggere og ulike verkstedtjenester.  Til sammen er det ca 115 ansatte i avdelingen.
Vi har store anskaffelses- og kontraktsoppfølgingsbehov i avdelingen, og vi ser etter en dyktig innkjøps- og kontraktsrådgiver med erfaring som skal være en del av teamet for å styrke etatens håndtering av anskaffelser på dette området.  Vi ser etter en som kan bidra med praktisk gjennomføring av anskaffelser og kontraktsoppfølging, samt bidra inn i arbeidet med innkjøpsstrategi. Dette er en nyopprettet stilling, og dersom du har god kjennskap til offentlige anskaffelser ser vi frem til å motta din søknad.

Arbeidsoppgaver:

  • Koordinere og gjennomføre avdelingens anskaffelser iht. gjeldende lover og regelverk, spesielt i arbeid med markedsoversikt, kontraktstrategi og i utforming av kravspesifikasjoner.
  • Bistå i oppfølging og oppdatering av anskaffelsesplaner.
  • Koordinere og tilrettelegge kontraktsoppfølging, herunder
    • beramme og sette agenda for kontraktsoppfølging
    •  sørge for underlagsdokumentasjon
    •  tilrettelegge for revisjoner og stikkprøver
    •  oppfølging av reklamasjoner
    •  tilrettelegge for evaluering og evt. uttak av opsjoner
    •  annen kontraktsoppfølging
  • Deltagelse i andre prosjekter ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse fra høgskole- eller universitet, minimum bachelornivå
  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere noe for manglende formell utdanning

 

Krav til erfaring:

  • Erfaring med kontraktstyring og anskaffelser – minimum 2 år
  • Kompetanse og erfaring med utredning og saksbehandling
  • Meget god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk og engelsk
  • Kjennskap til systemer for kvalitets- og miljøledelse

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig og selvdreven
  • Initiativrik
  • Analytisk og med evne til å se helhet og sammenhenger
  • Gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
  • Evne til å prioritere og å arbeide strukturert
  • Fleksibel

 

Fordel for stilling:

  • Tydelig, med evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
  • Erfaring med offentlige anskaffelser
  • Erfaring med prosjektledelse og/eller -deltakelse
  • Erfaring med offentlig forvaltning
  • Juridisk/Teknisk/Merkantil kompetanse
  • Erfaring innenfor REGs fagområder

Vi tilbyr:

  • Trivelig arbeidsmiljø
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tilgang på treningslokaler
  • Lønnes som spesialkonsulent II, stillingskode 195, lønnstrinn 45-52 (for tiden kr. 602.800 - 687.000) avhengig av kvalifikasjoner og erfaring

 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0581, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3818732
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 12.05.2021