• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    10.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3000325
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 26.06.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Innkjøper (2020/253)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved støttetjenesten i Rana kommune er det ledig 100 % fast stilling som innkjøpsrådgiver, med snarlig tiltredelse.

Rana kommune er del av innkjøpssamarbeidet Samordna innkjøp i Nordland (SIIN), et samarbeid bestående av 21 kommuner. SIIN har ansvaret for samordning og etablering på 20 % av kommunens rammeavtaler.

Gode anskaffelser er avgjørende for at kommunen skal kunne oppfylle sitt samfunnsoppdrag og sikre at offentlige midler brukes riktig. Det er også viktig å løse utfordringer knyttet til klima og miljø, bekjempe arbeidslivskriminalitet og motivere til innovasjon og effektivisering.

Som innkjøpsrådgiver i Rana kommune får du være med å påvirke utviklingen og bidra til framtidas løsninger innenfor et spennende fagfelt.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosjekter.
  • Sikre oppfølging av regelverk og rammebetingelser ved anskaffelser.
  • Kontraktforvaltning og oppfølgning av avtaleportefølje, herunder etablering og oppfølgning av vare-/ tjenestekatalog i kommunenes innkjøpsportal.
  • Rådgivning og opplæring innenfor fagområdet.
  • Drive utviklingsarbeid - etablere og vedlikeholde «kommunens verktøykasse» innenfor innkjøpsområdet.
  • Andre oppgaver vil kunne bli tillagt.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra universitet/høyskole – teknisk utdanning eller annen relevant ingeniørbakgrunn, økonomi og administrasjon eller jurist.
  • Erfaring med offentlige anskaffelser, forhandlings -og prosjektkompetanse er ønskelig, men ikke et krav.
  • Generelt god kjennskap til relevante IT-verktøy, eksempelvis Office 365, SharePoint, KGV-verktøy, ERP-systemer, m.m., vil være en fordel.

Personlige egenskaper

  • Du er en lagspiller og lagbygger, som samarbeider godt med andre og deler kunnskap, erfaringer og informasjon.
  • Du er analytisk, systematisk, initiativrik med høy gjennomføringsevne.
  • Du har høy faglig og personlig integritet.
  • Du kommuniserer på en klar, presis og profesjonell måte, muntlig og skriftlig.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Nyutdannede kandidater med relevant høyere utdanning og interesse for innkjøpsfaget oppfordres til å søke.

Vi tilbyr

  • Et godt fagmiljø i utvikling.
  • Utfordrende og utviklende oppgaver, med stor grad av selvstendighet.
  • Stor mulighet for å planlegge og påvirke egen jobbhverdag.
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale
  • Pensjonsordning i KLP

To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som leveres ved jobbintervju.  Det gis tillegg for relevant tilleggs-/ videreutdanning.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til regnskapssjef Dorit Kibsgård mob: 908 39 477 eller e-post dorit.kibsgard@rana.kommune.no

Søknad skal sendes via elektronisk søknadskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 10. juli 2020

 

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    10.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3000325
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 26.06.2020