• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3997098
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Informasjons- og kommunikasjonsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vann- og avløpsetaten er Bergens største næringsmiddel- og miljøbedrift. Vår oppgave er å sørge for at bergenserne har tilgang til rent og trygt drikkevann 24 timer i døgnet - 365 dager i året.

Du kan lese mer om oss på www.bergenvann.no og på www.facebook.no/bergenvann

Funksjonen er plassert i avdeling Marked med det faglige ansvaret for etatens informasjons- og kommunikasjonskanaler, kommunikasjonsstrategi og tiltak rettet mot å styrke etatens omdømme. Etaten står ovenfor et stort arbeid i forbindelse med omorganisering i høst. Rapporterer til avdelingsleder Marked.
Vi søker etter informasjons-/kommunikasjonsrådgiver til spennende oppgaver. Etaten har ledig 1 fast 100% stilling og 1 års vikariat 100% stilling.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra i arbeidet med design, layout og trykksakproduksjon
  • Bidra i etatens kommunikasjonsstrategi og kommunikasjonskanaler
  • Initiere og bidra med tiltak som kan styrke etatens omdømme og forbedre tilliten i befolkningen
  • Bidra til at etaten har gode rutiner for kommunikasjon med media og innbyggerne
  • Bistå i nasjonale og lokale holdningsskapende kampanjer
  • Kvalitetssikre etatens markedsarbeid
  • Internkommunikasjon
  • Ansvar for klart språk arbeid
  • Kontaktperson og tett samarbeid mot kommunens informasjonsavdeling
  • Pressekontakt - pressestrategi
  • Bistå i beredskapsarbeid, delta på øvelser for å sikre informasjonsflyt/kommunikasjon
  • Annet forefallende arbeid

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen informasjonsfag/medievitenskap fra høyskole/universitet
  • Relevant arbeidserfaring og praksis vil evt. kunne veie opp for dette
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God webkunnskap og dataferdighet innen kontorstøttesystemer, grafiske programmer, databaser/system og tjenestedesign
  • Erfaring i publikumsbehandling

Personlige egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt og tar din del av ansvaret for at etaten gjør en god jobb for byens innbyggere.
  • Du skriver godt og presenterer gjerne muntlig for andre det du har skrevet.
  • Du tar initiativ og leder an når oppgaver skal løses, men samarbeider gjerne for å få jobben gjort.
  • Du fokuserer ikke på problemer, men løsninger.
  • Du klarer å holde oversikt uten å miste detaljene av syne.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter kvalifikasjoner.
  • Byens mest spennende arbeidsoppgaver.
  • Engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3997098
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 27.07.2021