Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
21.09.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4083345Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 07.09.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
IKT-supportmedarbeider
Offentlig forvaltning
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
I Lillestrøm kommune driftes IKT-plattformen av egne ansatte. IT seksjonen har bred kompetanse innen de fagområdene som trengs, samt moderne og effektiv IKT-drift som er smidig og tilpasset kommunale tjenester. Kort avstand fra bruker til support / driftsapparat er et viktig element for å oppnå høy kvalitet og effektivitet i håndtering av både driftsoppgaver og utviklingsoppgaver.
IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og Service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst. Enhetene skal sikre at brukerne får god hjelp og hele tiden har løsninger med høy tilgjengelighet og ytelse.
IT-brukerstøtte i Lillestrøm kommune består i dag av 8 faste ansatte pluss 6 lærlinger
Brukerstøtte og service retter seg både mot interne og eksterne brukere. Målet er å sikre en stadig høyere grad av digitale selvbetjeningsløsninger for å frigjøre ressurser og skape mer fornøyde brukere.
Arbeidsoppgaver:
- Kundebehandling primært på telefon og de som kommer innom IT-Brukerstøtte på rådhuset, men også ut mot institusjoner i kommunen.
- Betjene brukerstøtte (Nilex)
- Løse problemer og gi råd om sikker bruk av IT
- Feilsøking og feilretting av hardware (PC/dokkingstasjoner/skjermer/printere/telefoner/nettbrett)
- Support på Office-pakken, Citrix og interne applikasjoner
- Klargjøring og montasje av utstyr til sluttbrukere, igangkjøring og opplæring
- Brukeradministrasjon (Active Directory, Microsoft365, Intune)
- Dokumentasjon av eksisterende og nye løsninger, guider for sluttbrukere
- Håndtering av abonnementer og lisenser
- Veilede og støtte opp om våre lærlinger.
Kvalifikasjoner:
- Fagbrev innen IKT
- Erfaring med AD, Microsoft365, Intune, Endpoint manager, Ipads og app-utrulling
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
- Du har minst 2 år erfaring fra IT-brukerstøtte, service- eller kundebehandling enten fra lærlingperiode eller liknende stilling
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Stort hjerte for yte service og hjelpe våre brukere
- Stor interesse for IT
- Positiv og engasjert
- Interesse for fremtidsrettet og ny teknologi
- Håndterer stress og å jobbe i et høyt tempo
- Løsningsorientert
- Selvstendig samt en god teamplayer
Vi tilbyr:
- Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn/stillingskode som konsulent med fagbrev eller høyskoleutdanning
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
21.09.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4083345Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 07.09.2021