Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

IKT-supportmedarbeider

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende. 

I Lillestrøm kommune driftes IKT-plattformen av egne ansatte. IT seksjonen har bred kompetanse innen de fagområdene som trengs, samt moderne og effektiv IKT-drift som er smidig og tilpasset kommunale tjenester. Kort avstand fra bruker til support / driftsapparat er et viktig element for å oppnå høy kvalitet og effektivitet i håndtering av både driftsoppgaver og utviklingsoppgaver.

IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og Service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst. Enhetene skal sikre at brukerne får god hjelp og hele tiden har løsninger med høy tilgjengelighet og ytelse. 

IT-brukerstøtte i Lillestrøm kommune består i dag av 8 faste ansatte pluss 6 lærlinger

Brukerstøtte og service retter seg både mot interne og eksterne brukere. Målet er å sikre en stadig høyere grad av digitale selvbetjeningsløsninger for å frigjøre ressurser og skape mer fornøyde brukere. 

Arbeidsoppgaver:

  • Kundebehandling primært på telefon og de som kommer innom IT-Brukerstøtte på rådhuset, men også ut mot institusjoner i kommunen. 
  • Betjene brukerstøtte (Nilex)
  • Løse problemer og gi råd om sikker bruk av IT
  • Feilsøking og feilretting av hardware (PC/dokkingstasjoner/skjermer/printere/telefoner/nettbrett)
  • Support på Office-pakken, Citrix og interne applikasjoner
  • Klargjøring og montasje av utstyr til sluttbrukere, igangkjøring og opplæring
  • Brukeradministrasjon (Active Directory, Microsoft365, Intune)
  • Dokumentasjon av eksisterende og nye løsninger, guider for sluttbrukere
  • Håndtering av abonnementer og lisenser
  • Veilede og støtte opp om våre lærlinger.

Kvalifikasjoner:

  • Fagbrev innen IKT
  • Erfaring med AD, Microsoft365, Intune, Endpoint manager, Ipads og app-utrulling
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
  • Du har minst 2 år erfaring fra IT-brukerstøtte, service- eller kundebehandling enten fra lærlingperiode eller liknende stilling
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Stort hjerte for yte service og hjelpe våre brukere
  • Stor interesse for IT
  • Positiv og engasjert
  • Interesse for fremtidsrettet og ny teknologi
  • Håndterer stress og å jobbe i et høyt tempo
  • Løsningsorientert
  • Selvstendig samt en god teamplayer

Vi tilbyr:

  • Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
  • Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
  • Fleksitidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn/stillingskode som konsulent med fagbrev eller høyskoleutdanning