• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3734789
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 16.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trondheim Kommune

IKT servicemedarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du serviceinnstilt og interessert i teknologi?

I avdelingen IT-drift og brukerhjelp ved IT-tjenesten i Trondheim kommune er det ledig tre faste 100 prosent stillinger som IKT servicemedarbeider.

IT-tjenesten er en intern tjeneste innenfor virksomhetsområdet for Organisasjon. Enheten skal sørge for at Trondheim kommunes enheter har tilgang til gode IKT-tjenester slik at de får gjort jobben sin overfor innbyggerne.

Kundesenteret IT-brukerhjelp er Trondheim kommunes sentrale kontaktpunkt for brukere av IT-tjenester i kommunen. Vi har åpent 07.00-17.00 og har rullerende vakter. Trivelige kolleger gir oss daglig flotte utfordringer om alt fra veiledninger/spørsmål til mer komplekse feil knyttet til IT-tjenestene. På travle, men spennende dager, kan vårt kompetente miljø betjene opp mot 600 henvendelser. IT-brukerhjelp benytter rammeverket ITIL for styring av prosesser i samhandling med sine leverandører, samt andre avdelinger hos IT-tjenesten.

Arbeidsoppgaver:

  • Utføre brukerstøtte via vårt saksbehandlingssystem (ServiceNow), i tillegg til telefon, chat og fjernhjelp
  • Analysere feilsituasjoner, utføre feilsøking og feilretting
  • Håndtere krevende og tidskritiske henvendelser
  • Sikre en god kundeopplevelse og bidra til gode resultater for avdelingen
  • Bidra til effektiv benyttelse av kommunens IKT-tjenester
  • Bidra i utviklingen av et moderne og profesjonelt kundesenter

Kvalifikasjoner:

  • Minimum fagbrev IKT servicefag
  • Relevant erfaring fra arbeid innenfor IT support kan kompensere for utdanningskravet
  • Kjennskap til ITIL rammeverket

Personlige egenskaper:

  • Du motiveres av å hjelpe andre
  • Du er god til å sette deg inn i andres situasjon og tenke løsninger
  • Du er opptatt av service, kvalitet, kompetansedeling og forbedringer
  • Du kan kommunisere med ulike brukergrupper
  • Evne til å takle høyt arbeidstempo
  • Systematisk og ryddig

Vi tilbyr:

  • Interessante arbeidsoppgaver
  • God opplæring og støtte fra kolleger
  • Muligheten til å påvirke hvordan vi jobber og leverer service
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Arbeidssted i Midtbyen
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7013, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3734789
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
  • Oppdatert 16.04.2021