Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    17.01.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3324857
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

IKT-rådgiver Microsoft 365

Ønsker du å jobbe med drift og videreutvikling av vår Microsoft 365 plattform?

Vi har ledig stilling som IKT-rådgiver for snarlig tiltredelse.
Arbeidet vil være teknologisk orientert og bestå av både drift, planlegging, utvikling og vedlikehold av kommunens Microsoft 365.

Du vil bli del av et driftsteam på 9 ansatte som er tilknyttet varierte fagområder, og jobber tett med alle våre 72 ansatte ved Seksjon for IT og Arkiv.
Teamet har ansvar for å drifte og videreutvikle systemer, som hjelper våre brukere med å levere gode tjenester til innbyggere i Tromsø kommune. 

Arbeidsoppgaver
  • Drift, vedlikehold og videre utvikling av kommunens Microsoft 365 løsning.
  • Drift og vedlikehold av Microsoft Azure tjenesten.
  • Feilretting, support og kundekontakt.
  • Overvåking og operativ sikring av plattformen.
  • Vedlikehold av dokumentasjon og utarbeidelse av rutiner.
  • Planlegge og utføre daglige driftsrutiner.
  • Automatisering av driftsrutiner, proaktive tiltak.
  • Deltakelse i prosjekter og utrullingsprosjekter.
  • Må påregne deltakelse i hjemmevaktordning.
Kvalifikasjoner
  • Bachelor-, mastergrad innen IT fra høgskole/universitet.
  • Erfaring med drift av Microsoft 365 løsninger er ønskelig.
  • Sertifisering innen Microsoft 365 er ønskelig.
  • Kunnskap om PKI er ønskelig.
  • Førerkort klasse B.
  • Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2 eller bedre. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
Personlige egenskaper
  • Entusiastisk og sterk interesse for teknologi og fag.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Selvstendig og strukturert med stor gjennomføringsevne.
  • Metodisk og analytisk.
  • Evne til å takle mange samtidige arbeidsoppgaver.
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
  • Lønn etter avtale.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Oppgi 2 referanser.
  • Attester og vitnemål tas med på intervju.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!