• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4102165
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

IKT-konsulent

Offentlig forvaltning

 

Teglverket skole ligger ved Hasle t-banestasjon i bydel Grünerløkka. Skolen åpnet høsten 2015 og er en 1-10 skole, inkludert aktivitetsskole og en byomfattende spesialavdeling. Skoleåret 2021-2022 har vi ca. 700 elever på 1. - 10. trinn.

På vår skole setter vi samarbeid høyt på alle arenaer, fordi vi vet det fremmer læring. Vi utvikler nysgjerrige og kreative elever som bygger kompetanse for fremtiden og som er i stand til å delta på alle områder innenfor utdanning, arbeids- og samfunnsliv. 

Vi fremsnakker våre elever, vår skole, vårt nærmiljø og hverandre. Vi vil skape en skole der elevene mestrer og foresatte føler seg trygge på at barna har det bra og får den beste opplæringen.

Vi er en skole i vekst hvor det er mange spennende muligheter, nå og i fremtiden. Gjennom arbeid med fagfornyelsen bygger vi rammene for de kommende årene i fellesskap. Det er viktig for oss at vi skaper en felles plattform med utgangspunkt i overordnet del og skolens visjon: Vi åpner dører mot verden og fremtiden.

Vi søker etter IKT-konsulent, med ansvar for skolens drift av IKT-utstyr.

For mer informasjon se skolens hjemmeside: teglverket.osloskolen.no og skolens facebookside: Teglverket skole.

Arbeidsoppgaver:

  • Installasjon, vedlikehold og drift av iPad'er, PC'er, programvareløsninger og applikasjoner (DP, LS, Microsoft 365, Showbie m. fl.)
  • Bestilling av utstyr, iPad, PC, mobiltelefoner m.m
  • Support mot skolens ansatte og elever: iPad, mobiltelefoner, PC, AV-utstyr, multifunksjonsskrivere, nettverk, Citrix, og interne applikasjoner
  • Kontakt og oppfølging mot sentral IKT-avdeling, CGI og leverandører
  • Gi veiledning til elever og ansatte om sikker bruk av IKT
  • Håndtering av ulike abonnement og lisenser
  • Feilsøking, automatisering/scripting av installasjoner, oppgradering og feilrettinger
  • Support under kartlegginger, prøver, eksamen og ved oppstart og avslutning av skoleåret (opprykk)
  • Bistå med rutiner, retningslinjer, instrukser og brukerdokumentasjon
  • Håndtering av telefoni, registrere ny/sluttbrukere, innkjøp og klargjøring 
  • Øvrige oppgaver innenfor fagfeltet

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen IKT
  • Svært gode digitale ferdigheter teknisk, gjerne også pedagogisk
  • Erfaring med 1:1 iPad i skolen
  • Relevant erfaring fra arbeid innen brukerstøtte og support
  • Kunnskap om Microsoft 365, Teams, OneNote, Sharepoint, skylagring m.m
  • Kjenne til Osloskolens datasystemer
  • Erfaring med bruker- og driftsstøtte, support
  • Erfaring med drift og vedlikehold

Personlige egenskaper:

  • Positiv og serviceinnstilt
  • Punktlig og pålitelig
  • Strukturert, tydelig og effektiv
  • Løsningsorientert
  • Gode samarbeidsevner i arbeid med elever og kollegaer
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Tilpasningsdyktig og er god til å håndtere uforutsette hendelser
  • Personlig egnethet vektlegges    

Vi tilbyr:

  • En spennende, krevende og viktig samfunnsjobb
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
  • En skole i moderne lokaler sentralt i Oslo
  • Lønns- og arbeidsvilkår fastsatt i lov- og avtaleverk
  • IA- bedrift
  • Pliktig medlemskap i Oslo pensjonsforsikring
  • Tilsettingen er betinget av godkjent politiattest
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.09.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4102165
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 17.09.2021