Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Active People AS

HR-sjef til attraktiv kommune i vekst 

Bemanning og rekruttering

Grimstad kommune har ambisjon om å være en fremtidsrettet kommune som leverer bærekraftige tjenester til kommunens innbyggere, næringsliv og gjester. HR-avdelingen spiller en sentral rolle i å sette organisasjonen i stand til å nå vår ambisjon.

HR-sjef har det overordnede HR-faglige ansvaret og myndighet i kommunen. Du har ansvaret for å lede HR-avdelingen som består av sju medarbeidere med bred faglig kompetanse. Vi ønsker en tydelig leder som evner å videreutvikle en sterk HR-avdeling med høy grad av trivsel og faglig dyktighet. HR-avdelingen har ansvar for strategisk og taktisk HR, og for å gi operativ støtte til ledere i de ulike sektorene.

Som HR-sjef skal du bidra til utvikling og kvalitetsheving innenfor fagfeltet. Du skal fornye og videreutvikle organisasjonens HR-strategi og personalpolitikk. Du har ansvaret for at samarbeidet med arbeidstakerorganisasjonene er velfungerende og profesjonelt.

Som HR-sjef vil du ha fagansvar, personalansvar, budsjett- og resultatansvar og informasjonsansvar. HR-sjef rapporterer til organisasjonssjef og jobber tett opp mot kommunedirektørens ledergruppe.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og videreutvikle HR-avdelingen
  • Utvikle og implementere kommunens HR-strategi
  • Utvikle organisasjonen i tråd med strategiske mål
  • Bidra til å utvikle og ivareta en god organisasjonskultur
  • Legge til rette for kompetanseutvikling i organisasjonen
  • Implementere HMS i strategier, planer og mål
  • Skrive og kvalitetssikre saksframlegg, rapporter og budsjett-tekster for politisk behandling

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på masternivå
  • Solid HR-erfaring fra tilsvarende stillinger, helst fra større og komplekse organisasjoner
  • God kunnskap om relevante lov- og avtaleverk
  • Erfaring med samarbeid, drøftinger og forhandlinger med arbeidstakerorganisasjonene
  • Erfaring fra endringsprosesser
  • Ønskelig med erfaring fra både offentlig og privat sektor
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • God evne til helhetlig, strategisk og analytisk tenkning innenfor HR-området
  • Involverende og engasjert med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og en dyktig relasjonsbygger
  • Strukturert og tydelig med høy gjennomføringsevne
  • Omstillings- og endringsvillig
  • Optimistisk lynne

Vi tilbyr:

  • Sentral lederrolle i en kommune i vekst
  • Lede et sterkt fagmiljø med bred kompetanse
  • Store muligheter for påvirkning og personlig og faglig utvikling
  • Konkurransedyktig lønn og god pensjonsordning