Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
01.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3231961Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 25.10.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
HR rådgiver
Offentlige tjenester og forvaltning
HR–seksjonen i Lillestrøm kommune har til sammen 25 årsverk. Seksjonen er organisert med to enheter som har ansvar for definerte tjenesteområder og rådgiverfunksjoner i stab. Stillingen som HR rådgiver er i stab og rapporterer til HR sjef. Enhetslederne og stabsfunksjonene utgjør HR-sjefens team.
HR-seksjonen har oppgaver knyttet til lederstøtte, råd, veiledning og personaladministrasjon. HR fokuserer i sitt arbeid på felles utvikling og oppfølging av arbeidsprosesser og rutiner i tjenesteområdene for å redusere sårbarhet og sikre kompetanse.
- Vi søker en erfaren HR rådgiver med høy personlig- og faglig integritet
- Du må være analytisk og ha god organisasjonsforståelse
- Vi ønsker deg som er god på å bygge relasjoner og motivere
- Oppgaveporteføljen er variert og du må trives med å jobbe på tvers av fagområdene innen HR feltet
- Gi råd og veiledning i HR-faglige spørsmål
- Rådgivning og lederstøtte innenfor sykefraværsoppfølging og personalsaker
- Ivareta tilrettelegging, utvikling og oppfølging av HMS-aktiviteter
- Oppfølging og saksbehandling knyttet til personalområdet, herunder HMS, bedriftshelsetjeneste og NAV
- Råd og veiledning til ledere innen lov- og avtaleverket og HR relaterte spørsmål og prosesser
- Holde kurs og opplæring ved behov
- Stillingen vil kunne bli tillagt andre oppgaver
- Relevant høyere utdanning på masternivå fra universitet- eller høyskole
- Solid erfaring fra tilsvarende stilling og arbeidsoppgaver kan kompensere for ikke godkjent utdanning
- Erfaring fra strategisk og operativt HR arbeid, samt dokumentert evne til selvstendig og resultatorientert arbeid
- God kunnskap om Hovedtariffavtalen og annet relevant lov og avtaleverk
- Fortrolig med bruk av digitale verktøy innen HR-området spesielt, og kommunal sektor for øvrig
- Stillingen krever gode kommunikasjonsevner, god muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
- Du er strukturert og systematisk
- Du har evne til å kunne prioritere blant et stort tilfang av oppgaver, være leveringsdyktig og ha god gjennomføringsevne
- Du har gode samarbeidsevner og evne til samhandling på tvers av stab- og tjenesteområder.
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø
- Muligheter for fag- og kompetanseutvikling
- Fleksibel arbeidstid, god pensjons- og forsikringsordning
- Lønn etter avtale
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
01.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3231961Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 25.10.2020