Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

SpareBank 1 Gruppen AS

HR Forretningspartner

Bank

SpareBank 1 Nord-Norge er det ledende finanshuset i Nord-Norge. Vi ønsker å utvide vår HR-avdeling med HR Forretningspartner, som vil få ansvar for egne forretningsområder i konsernet. HR Forretningspartner vil få ansvar for strategisk og operativ HR, og for å bistå ledere i konsernledelsen og i linjen. 

Som HR Forretningspartner er du i spissen av virksomheten og motiveres av en variert arbeidshverdag i et markedsorientert miljø. Du vil bl.a. bistå og støtte ledere innenfor personalspørsmål, lede rekrutteringsprosesser og onboarding, kompetanse- og talentutvikling, samt lederutvikling, prosjektledelse og implementering av prosjekter innenfor HR-området. 

Du vil være en del av en HR-avdeling bestående av 13 gode kollegaer og rapporterer til HR sjef. Du vil komme inn i en av de sterkeste HR-faglige kompetansemiljøet i Nord-Norge hvor mye er på plass, men samtidig rom for videre utvikling og forbedringer. Hos oss i HR vil du finne takhøyde for gode diskusjoner, kunnskapsdeling og et ønske om å gjøre hverandre gode.

Om du er en nysgjerrig og samlende HR Forretningspartner, og trigges av å jobbe med folk og å være en viktig bidragsyter til utvikling av gode HR-tjenester til konsernet, ta en ekstra titt her!

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil være ansvarlig for implementering, utvikling samt gjennomføring av konsernets HR-strategi og prosesser innenfor det tildelte forretningsområde.
  • Du vil etablere og gjennomføre HR-prosesser, verktøy og retningslinjer for konsernet
  • Du vil ha en strategisk og rådgivende rolle opp mot konserndirektør og linjeledere innfor hele HR-området
  • Du vil være sparringspartner og være lederstøtte gjennom råd og veiledning i h.h.t. lover, forskrifter og gjeldende avtaleverk innenfor HR-området

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse på bachelor- eller masternivå
  • Vi ser gjerne at du har minst 4 års erfaring som HR Forretningspartner, HR Manager, senior HR konsulent, og/eller i en lederrolle
  • Erfaring fra konsern eller større organisasjoner er en fordel
  • Innsikt og forståelse for arbeidsrett
  • Det er en fordel om du over tid har hatt meget varierte oppgaver, vekselsvis strategisk og operativt

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • God organisasjonsforståelse
  • Evne til å omsette strategi til operativt arbeid
  • God lagspiller med øye for detaljer og kontinuerlig forbedring
  • Serviceinnstilt og fleksibel
  • Personlig egnethet vil vektlegges

Vi tilbyr:

  • Lønn etter kvalifikasjoner og gode ordninger for pensjon, lån og forsikring.
  • En mulighet til å utgjøre en forskjell og fylle en ny stilling med innhold
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et godt, kompetent og motiverende arbeidsmiljø
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter