Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    27.09.2020
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3152041
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Hendelsesleder (Incident manager)

Vil du jobbe med å sette spor etter deg, hjelpe å få frem en strømlinjeformet  brukerstøtte og finne ut hvor forbedringspotensialet ligger hos oss? Da må du søke nå.

Her vil du få jobbe selvstendig og sammen med andre. Du kan forme din egen arbeidsdag og hjelpe til med å forenkle andres. Du må være selvgående og ha erfaring fra IKT brukerstøtte.

Din hovedoppgave vil være identifisering og håndtering av  driftshendelser og få disse tilbake til normalsituasjon så raskt som mulig. Du vil også ha en rolle i håndteringen av alvorlige IKT sikkerhetshendelser.

Tromsø kommune bruker i dag ITIL som en del av sitt rammeverk, og vi er nå inne i en endringsprosess der vi skal videreutvikle oppgaver og ansvarsområder innenfor hendelsesstyring.

En stor del av jobben vil være å kunne sette seg raskt inn i eksisterende rutiner og ansvarsområder, samt utarbeide nye.

Arbeidsoppgaver
  • Lede og sikre en effektiv hendelsesprosess
  • Ansvarlig for å måle, overvåke og forbedre prosessen
  • Utarbeide rapporter
  • Ansvarlig for å utvikle gode arbeidsmetoder og metodikk for god årsaksanalyse
  • Rapportere på  KPIer for prosessen
  • Kvalitetssikre og vedlikeholde prosessdokumentasjon
  • Kravstille behov for verktøystøtte
  • Delta i planlegging og gjennomføring av opplæring i linjen
  • Andre oppgaver som naturlig faller innunder fagområdet
Kvalifikasjoner
  • Høyere IKT utdanning på universitets- eller høyskolenivå
  • Kunnskap og erfaring med innføring og forbedring av ITIL-prosesser/rammeverk
  • Sertifisert på ITIL
  • Erfaring fra kvalitetsoppfølging og systematisk avviksoppfølging
  • Ønskelig med erfaring fra større IT-miljøer og offentlig sektor
  • Ønskelig med kjennskap til metodikker benyttet til kontinuerlig forbedring
  • Førerkort klasse B
  • Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1/B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
Personlige egenskaper
  • Selvstendig og resultatorientert
  • Løsningsfokusert og beslutningsdyktig
  • Handlekraftig, med et stort engasjement
  • Robust, evne til å takle høyt arbeidspress
  • Utpregede samarbeids- og kommunikasjonsevner på alle nivåer i organisasjonen
  • Analytisk og strukturer
  • Kunne gjøre prioriteringer
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vesentlig vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Stort faglig miljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger
  • Godt kollegialt samhold
  • Lønn og andre betingelser etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid og ellers gode betingelser

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter