• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    26.06.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3881208
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 25.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Helsesekretær

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ledig stilling som vikar ved Senjalegen Finnsnes

Der hvor øya møter fastlandet ligger Senja kommune. Senja kommune er en av Norges fremste innen havbruk og sjømat, og har i tillegg et mangfold av næringsbedrifter innen industri, handel og reiseliv. Senja kommune har ca. 15 000 innbyggere og har mange aktive og livskraftige bygder og tettsteder. Byen Finnsnes er regionsenter i Midt-Troms, og er kommunesenter i den nye kommunen. Næringslivet i Midt-Troms regionen er variert og spennende. Bardufoss lufthavn når du på 45min. Hurtigbåten til de større byene Tromsø og Harstad tar vel 1 time.

Senjalegen allmennlegetjeneste har til sammen 20 fastlegehjemler og 4 LIS1 stillinger. Fastlegetjenesten har 2 hovedkontor, avdeling Finnsnes legekontor med 1 utekontor og Siland legekontor med 4 utekontor. Målsetningen er å gi befolkningen i kommunene stabile og gode legetjenester.

Hjelpepersonalet har relevant helsefaglig utdanning som helsesekretærer, bioingeniører og sykepleiere. Senjalegen Finnsnes har egen avdelingsleder med daglig driftsansvar og medisinskfaglig ansvarlig lege. Avdelingen har et aktiv og godt fag- og arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere

Region har godt utbygde helsetjenester med blant annet interkommunal legevakt, diabetessykepleier, kreftsykepleier, sykehjem, hjemmetjeneste, fødestue, somatiske og psykiatriske spesialisthelsetjenester. Senjalegen Finnsnes er lokalisert i et distriktmedisinsk senter (DMS) med til sammen 23 kommunale/interkommunal helsetjenester og spesialisthelsetjenester, med fagtilknytning og samarbeidsavtaler med Universitetssykehuset Nord-Norge.

Om stillingen:

Ledig stilling som vikar 80-100 % stilling som helsesekretær, bioingeniør eller sykepleier snarest og frem til 1.april 2022

 

Arbeidsted: Senjalegen Finnsnes med utekontor

Avdelingen har et aktiv og godt fag- og arbeidsmiljø, med engasjerte medarbeider som består av leger, sykepleiere, bioingeniører og helsesekretærer. Stillingen er kun dagarbeid med ett utekontor, Gibostad legekontor og det kan påregnes kjøring ut til utekontoret.

 

Arbeidsoppgavene er tilpasset den enkelte yrkesgruppe, og vil blant annet bestå av:

  • Arbeidsoppgaver som omfattes av retningslinjer for fastlegetjenesten
  • Laboratoriearbeid
  • Resepsjonsarbeid. Ekspedisjonsarbeid, mottak og oppfølging av telefonhenvendelser
  • Sykepleierfaglig arbeid på skiftestue.

 

Kvalifikasjoner

  • Krav til formell kompetanse:
  • Autorisasjon som helsesekretær, bioingeniør eller sykepleier. 
  • Arbeidserfaring ved legekontor eller legevakt vil bli vektlagt
  • Gode kunnskaper innenfor data, CGM journal og Dips communicator er en stor fordel
  • Gode skriftlige og muntlige formidlings evner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Kunne veilede, gi opplæring og videreutvikle faglig utvikling
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper:

  • Være respektfull, ansvarlig og mulighetsorientert. 
  • Serviceinnstilt med brukeres behov i sentrum 
  • Evne til å motivere, avklare og stille krav
  • Jobbe selvstendig, strukturert og målrettet.
  • Stor arbeidskapasitet
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Løsnings, -beslutnings og resultatorientert
  • Gode samarbeidsevner

 

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med variert og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Varierte arbeidsoppgaver med fokus på kompetanseutvikling
  • Faglige utfordringer på et spennende fagområde i stadig endring
  • Et positivt og flerkulturelt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • Fokus på brukermedvirkning
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP

 

For stillingen gjelder

Aktuelle søkere vil bli innkalt på intervju. Minst to referanser må oppgis. Ansettelse skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kommunal pensjonsordning.

Politiattest må fremlegges før tiltredelse

 

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med avdelingsleder: Monica Kvalvik monica.kvalvik@senja.kommune.no tlf: 915 41 605 eller virksomhetsleder for Senjalegen Evy Nordby evy.nordby@senja.kommune.no Tlf: 481 73916

 

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.

 

Søkes via Easycruit. Søknad via e-post eller post godtas ikke. Kopi av attester og vitnemål blir etterspurt ved behov. Kopiene blir ikke returnert. 

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    26.06.2021
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3881208
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 25.05.2021