• Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3798424
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 05.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Helsefagarbeider

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Storhaugen helsehus drifter kommunens korttidsplasser for utredning, kartlegging og behandling, spesialiserte korttidsplasser som rehabilitering og palliasjon, samt interkommunale øyeblikkelig-hjelp døgntilbud, pr. tiden 42 plasser. 

Avdeling for korttid og utredning søker etter hjelpepleier/ helsefagarbeider som har faglig interesse for geriatri og demens, og som liker å jobbe med miljøtiltak som en del av pasientomsorgen. Kartlegging av pasientens ressurser og bistandsbehov er en av hovedoppgavene i all pasientoppfølging, og vi legger vekt på at ansatte ser ressursene til bruker/ pasient, og oppfordrer til egenmestring. Vi benytter trygg utskriving som arbeidsmodell.

Vi har ledig følgende faste stillinger:

  • 1x 71 %: 2-delt turnus, arbeid hver 4. helg
  • 1x 100 %: 3-delt turnus, arbeid hver 4. helg

Vennligst presiser i søknaden hvilken stilling du ønsker å søke på.

Hovedarbeidsområder
  • ansvar for veiledning, tilrettelegging og bistand ut fra pasientenes behov
  • oppfølging av helsetilstand
  • medansvar for mottak av nye pasienter
  • dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
  • ivareta brukermedvirkning
  • samhandling med andre faggrupper og pårørende
  • utførelse av generelle arbeidsoppgaver i avdelingen
  • lager-/kjøkkenansvar
Kvalifikasjonskrav
  • autorisasjon som hjelpepleier/helsefagarbeider
  • gode ferdigheter innen dokumentasjon
  • gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
Ønskede kvalifikasjoner 
  • erfaring fra arbeid med pasientgruppen
  • godkjent legemiddelhåndteringskurs
Personlige egenskaper
  • samarbeidsevner og serviceinnstilling
  • evne til å jobbe selvstendig og i team
  • kommunikasjonsferdigheter
  • være omstillingsdyktig og fleksibel i forhold til samarbeid på tvers av avdelingene
  • jobbe målrettet med pasienten i fokus

Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.

Spesielle forhold i stillingen

For begge stillingene innebærer arbeidshelgen langvakt lørdag og søndag. For stillingen med 3-delt turnus, er man 1 av 4 på natt, og har i utgangspunktet sine vakter i 1. etasje. Det er 1 ansatt i hver av de tre døgnavdelingene, og det er alltid 2 sykepleiere og 1 hjelpepleier på natt. Det er fokus på godt samarbeid og fordeling av arbeidsoppgaver ut ifra kompetanse som kreves på den enkelte avdeling til enhver tid. Natt utgjør 20 % av stillingen.

Vi tilbyr
  • et inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • et sterkt fagmiljø som jobber systematisk med fag og kvalitet, der pasienten sine helseutfordringer blir sett opp mot de ressurser, ønsker og mål denne har for eget liv
  • fokus på forbedringsarbeid og utvikling av tjenesten
  • fagdager, personalmøter, sykepleier- og hjelpepleiermøter i turnus, god internopplæring og sertifisering i medisinskteknisk utstyr og prosedyrer
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før tiltredelse i stillingen. 

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

 

  • Bedrift
    Kristiansund kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6509, KRISTIANSUND N
    KRISTIANSUND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3798424
  • Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
  • Oppdatert 05.05.2021