• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4615807
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Har du lyst til å bli en av våre dyktige teknisk forvaltere i boligseksjonen?

Offentlig forvaltning

Og er du klar for å bidra til trygge og gode boliger for de som er i en vanskelig livssituasjon i Oslo kommune?

For å møte veksten i antall boliger og eiendommer, vil vi nå styrke vår boligseksjon med to tekniske forvaltere. En av stillingene er nyopprettet, mens den andre skal ta over etter vår medarbeider som går av med pensjon. Er du den vi ser etter?

Boligseksjonen har ansvaret for istandsettelser av boliger i forbindelse med beboerskifter – ca. 1.300 - 1.500 boliger pr. år. Som teknisk forvalter bolig vil du ha en stilling med meget høyt krav til selvstendighet og gjennomføringsevne. Da selve utførelsen av istandsettelsene ivaretas av entreprenører og håndverkerfirmaer som vi har rammeavtale med, består arbeidet i å gjøre sunne, gode behovsvurderinger og korrekte bestillinger, følge opp leverandører og leveranser, samt dokumentere tilstandsvurderinger og utførte arbeider.

Seksjonen består av en boligsjef og p.t. ni tekniske forvaltere, og du rapporterer til boligsjef.

Arbeidsoppgavene krever et helhetlig blikk på det boligsosiale arbeidet Boligbygg utfører da vår oppgave er å sørge for gode og trygge hjem for vanskeligstilte i Oslo kommune. Er du klar for å være en del av dette viktige samfunnsoppdraget? 

       

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil ha ansvar for å besørge istandsettelser av boliger ifm. beboerskifter - iht. mål for bl.a. oppussingsstandard, kostnadseffektivitet og oppussingstid.
  • Befare ledigmeldte boliger og gjøre sunne behovsvurderinger i tråd med etablerte standardkrav
  • Anskaffe (ved avrop på rammeavtaler) og følge opp kvaliteten på tjenesteleveranser – underveis og ved mottakskontroll
  • Dokumentere tilstandsvurderinger og utførte arbeider, med tilhørende oppdatering og registrering i FDV-systemer
  • Gi nødvendig input til forvalter ved behov for skriftlig kommunikasjon med beboer eller bydel
  • Fakturaoppfølging
  • Reklamasjoner /eventuelle etterarbeider

Kvalifikasjoner:

  • Minimum fullført relevant yrkesutdannelse (fag-/svennebrev) innen byggetekniske fag, gjerne med tilleggsutdannelse/påbygging i form av mesterbrev/fagskole. Alternativt relevant bachelorutdanning, fortrinnsvis innen ingeniørfag. Vi ber om at du laster opp relevante vitnemål og attester samt legger ved generell godkjenning fra Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen (NOKUT) for utenlandsk utdanning
  • Relevant arbeidserfaring
  • God eiendomsfaglig innsikt, det forventes kompetanse i flere håndverksfag utover eget fag
  • God økonomisk innsikt - Forretningsmessig forståelse
  • Sterke ferdigheter innen leverandør- og leveransestyring
  • Fortrolighet med IKT som arbeidsverktøy
  • Kjennskap til relevante forskrifter og normer
  • Gode kommunikasjonsevner, inkl. god skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Kjennskap til offentlige anskaffelser er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, systematisk og administrativt sterk
  • Evnen til å kunne håndtere mange saker samtidig er meget viktig
  • God gjennomføringsevne
  • God vurderingsevne og evne til å samarbeide med ansatte i hele organisasjonen
  • Serviceinnstilt og robust
  • Initiativrik og resultatorientert
  • Trives med en kombinasjon av både operative og administrative oppgaver
  • Evne og interesse for å jobbe med mennesker i en vanskelig/utfordrende livssituasjon. Det er viktig å holde «hodet kaldt og hjertet varmt» i møte med alle type mennesker

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Selvstendige, utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig miljø
  • En arbeidsplass som preges av høy kompetanse, høyt tempo, humor og mangfold
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
  • En meningsfylt og samfunnsnyttig jobb
  • Trivelige lokaler sentralt i Oslo sentrum med enkel tilgang til offentlig transport
  • Lønnstrinn 42-43 (ppt. mellom kr 590 600 kr og kr. 601 700 årlig i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ). Lønnsplasseringen er avhengig av kvalifikasjoner
  • Treningsrom med garderober

 

For nærmere opplysninger kan du kontakte boligsjef Erik Winther på telefon 977 41 365.

Vi ser frem til å lese søknaden din. Søknadsfrist er tirsdag 24. mai. 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4615807
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune