• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4691487
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 04.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Har du erfaring med offentlige anskaffelser og ønsker jobbe i et bredt fagmiljø?

Offentlig forvaltning

Bymiljøetaten er en stor innkjøpsorganisasjon som årlig foretar anskaffelser av varer, tjenester og bygg- og anlegg for ca. 2 milliarder. Anskaffelser og entreprise er en sentralisert avdeling med 28 ansatte som gjennomfører ca. 170 anskaffelser i året i samspill med behovshaverne i divisjonene, samt har en rådgivende rolle i forbindelse med kontraktsoppfølging og samfunnsansvar. Avdelingen består av seksjon Anskaffelser og seksjon Kontrakt og samfunnsansvar som har tett samarbeid i det daglige. Hos oss vil du finne et sterkt fagmiljø med engasjerte kolleger! 

Seksjon Anskaffelser består pt. av 13 kunnskapsrike og faglig sterke innkjøpsrådgivere ansvarlige for å gjennomføre gode anskaffelser i samspill med behovshaverne. Flere av avdelingens anskaffelser er godt synlige i bybildet og er med på å prege utviklingen av Oslo. Som innkjøper i Bymiljøetaten vil du være ansvarlig for å lede anskaffelsesprosesser gjennom planlegging, gjennomføring og kontraktsinngåelse i samarbeid med fagspesialister fra alle divisjoner i Bymiljøetaten. Vi er i prosess med å operasjonalisere og implementere vedtatt anskaffelsesstrategi i etaten og som ansatt i seksjonen vil du også kunne være med å forme videre utvikling av seksjonen.

Vi ønsker å besette en fast stilling.  

Vi ser frem til å lese søknaden din!

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.  

 

Arbeidsoppgaver:

  • Operativt lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser
  • Kvalitetssikre konkurransedokumenter, herunder avtaler, prismodeller, konkurransegrunnlag, kravspesifikasjon osv.
  • Bistå fagavdelingene ved avrop på rammeavtaler
  • Bidra til å sikre profesjonell håndtering av innkjøpsfaglige og andre relaterte problemstillinger ved å rådgi og veilede fagavdelingen
  • Delta i å utvikle og forbedre interne prosesser og rutiner
  • Bidra til kompetanseheving innen offentlige anskaffelser og relaterte emner, herunder intern kursing og opplæring
  • Øvrige oppgaver som naturlig hører inn under fagområdet 

Kvalifikasjoner:

 

  • Vi søker primært deg som har master/bachelor med relevant utdanningsbakgrunn (jus, innkjøp, logistikk el.l)
  •  Vi søker deg som har minimum 1 års erfaring som innkjøpsrådgiver eller lignende innenfor fagområdet offentlige anskaffelser
  •  Relevant faglig bakgrunn som valgfag, spesialfag e.l. fra studiet kan kompensere for kravet om erfaring
  •  God kjennskap til lov og forskrift om offentlig anskaffelser
  •  Erfaring med operativ gjennomføring av anskaffelsesprosesser vil bli tillagt vekt
  •  Erfaring med gjennomføring av bygg- og anleggsanskaffelser vil bli tillagt vekt
  •  Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du er strukturert, nøyaktig og resultatorientert
  • Du er ansvarsbevisst og jobber selvstendig
  • Du trives i en hektisk hverdag og har stor arbeidskapasitet
  • Du evner å ta initiativ og være en tydelig fagperson
  • Du må like tverrfaglig samarbeid   
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet 

Vi tilbyr:

  • Spennende, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for videre utvikling i et sterkt fagmiljø med en stor portefølje
  • Moderne lokaler i nytt kontorbygg med gode kommunikasjonsforbindelser
  • Kantine, fleksitidsordning, et godt arbeidsmiljø med fokus på et balansert forhold mellom jobb og fritid
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
  • Lønnstrinn 40-58 (kr 570 500 til 803 100). Stillingstittel og lønn er avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

 Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4691487
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 04.07.2022