Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.01.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3367222
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Har du erfaring med offentlige anskaffelser og  ønsker å bidra inn i et bredt fagmiljø?

Bymiljøetaten er en stor innkjøpsorganisasjon som årlig foretar anskaffelser av varer, tjenester og bygg- og anlegg for ca. 2 milliarder. Anskaffelser og entreprise er en sentralisert avdeling med 17 ansatte som gjennomfører ca. 170 anskaffelser i året i samspill med behovshaverne i divisjonene, samt har en rådgivende rolle i forbindelse med kontraktsoppfølging og samfunnsansvar.  Vi er i en fase der vi skal operasjonalisere og implementere vedtatt anskaffelsestrategi i etaten. Avdelingen består av seksjon Anskaffelser og seksjon Kontrakt og samfunnsansvar som har tett samarbeid i det daglige. Hos oss vil du finne et sterkt fagmiljø med engasjerte kolleger!

 Seksjon Anskaffelser består pt. av 11 kunnskapsrike og faglig sterke innkjøpsrådgivere ansvarlige for å gjennomføre gode anskaffelser i samspill med behovshaverne. Flere av avdelingens anskaffelser er godt synlige i bybildet og er med på å prege utviklingen av Oslo. Som innkjøper i Bymiljøetaten vil du være ansvarlig for å lede anskaffelsesprosesser gjennom planlegging, gjennomføring og kontraktsinngåelse i samarbeid med fagspesialister fra alle divisjoner i Bymiljøetaten. Du vil også være med på å heve kompetansenivået på anskaffelser i Bymiljøetaten gjennom innkjøpsfaglig rådgivning, arbeid med interne prosesser og rutiner, samt holde kurs og opplæring innenfor offentlige anskaffelser og relaterte temaer. Vi er i en fase der vi skal operasjonalisere og implementere vedtatt anskaffelsesstrategi i etaten og som ansatt i seksjonen vil du også kunne være med å forme videre utvikling av seksjonen.

 Dersom du har jobbet en del med offentlige anskaffelser og ønsker å jobbe i et bredt innkjøpsfaglig miljø med mer ansvar og anskaffelsesfaglige  problemstillinger kombinert med jobb som innkjøper kan dette være stillingen for deg!

Det skal tilsettes 1-2 personer. 

 Vi ser frem til å lese søknaden din!

Kontakt oss gjerne ved spørsmål.  

 

Arbeidsoppgaver
  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosjekter
  • Kvalitetssikre konkurransedokumenter, herunder avtaler, prismodeller, konkurransegrunnlag, kravspesifikasjon osv.
  • Bistå fagavdelingene ved avrop på rammeavtaler
  • Bidra til å sikre profesjonell håndtering av innkjøpsfaglige og andre relaterte problemstillinger ved å rådgi og veilede fagavdelingen
  • Delta i å utvikle og forbedre interne prosesser og rutiner
  • Behandle og svare ut klager og KOFA-saker 
  • Bidra til kompetanseheving innen offentlige anskaffelser og relaterte emner, herunder intern kursing og opplæring
  • Øvrige oppgaver som naturlig hører inn under fagområdet                 
Kvalifikasjoner
  • Vi søker primært deg som har master i rettsvitenskap el.l, men også andre relevante utdanningsbakgrunner vil kunne bli vurdert. 
  • Minimum 1-3 års erfaring som innkjøpsrådgiver eller lignende innenfor fagområdet offentlige anskaffelser
  • God kjennskap til lov og forskrift om offentlig anskaffelser
  • God erfaring med operativ gjennomføring av anskaffelsesprosesser
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til/erfaring med entrepriser vil bli tillagt stor vekt     
Personlige egenskaper
  • Du er strukturert, nøyaktig og resultatorientert
  • Du er ansvarsbevisst og jobber selvstendig
  • Du trives i en hektisk hverdag og har stor arbeidskapasitet
  • Du evner å ta initiativ og være en tydelig fagperson   
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet 
Vi tilbyr
  • Spennende, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for videre utvikling i et sterkt fagmiljø med en stor portefølje
  • Moderne lokaler i nytt kontorbygg med gode kommunikasjonsforbindelser
  • Kantine, fleksitidsordning, et godt arbeidsmiljø og et balansert forhold mellom jobb og fritid
  • Gode pensjons-, forsikrings og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes i ltr 43-58 (kr 581 600 til 776 300). Stillingstittel og lønn er avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

 

 Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju