Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fritidskonsulent

Offentlige tjenester og forvaltning

Allsidig og driftig fritidskonsulent i 100% stilling til det tilrettelagte kultur- og fritidsfeltet 

Aktiv fritid ligger i avdeling Barn og unge under kommunalområde Kultur, som er en samfunnsutvikler i kommunen og sentral i by- og stedsutvikling, identitetsbygging, innovasjon og nyskaping.

Aktiv fritid sin hovedoppgave er å sørge for at barn, unge og voksne med nedsatt funksjonsevne får delta på kultur- og fritidsarenaen og i sosiale fellesskap. Blant dagens tilbud er ukentlige aktivitetsgrupper, møteplasser, støttekontaktordning og informasjon om aktivitetsmuligheter. Seksjonen består av administrativt ansatte, fritidskontakter i deltidsstillinger og støttekontakter på oppdrag.
Vi søker deg som skal være en viktig motor i det videre arbeidet. Du skal inngå i en liten administrasjon som må jobbe godt både sammen og individuelt for å løse praktiske og administrative oppgaver. Brukergruppene har ulike utfordringer og ønsker. Ivaretakelse, endring og utvikling av tjenesten er et kontinuerlig arbeid. Ferdigheter og talent innen administrasjon, sosialt arbeid, ledelse og entreprenørskap kommer godt med. Jobben er både rutinemessig og variert og veksler mellom kontorpulten, møtevirksomhet og aktivitetstilbud rundt i kommunen. Du må trives med forskjellige oppgaver og mennesker, være en god rådgiver og støttespiller og en strukturert og erfaren bruker av digitale verktøy. 

Arbeidsoppgaver

Blant arbeidsoppgavene er:

Utføring av vedtak, fra første kartlegging av brukeren til egnet tilbud er gitt
Kontaktperson for brukere, pårørende, støttekontakter, fritidskontakter og andre
Digitalt arbeid for journalføring, oversikter, attestering, informasjon, m.m
Rekruttering, opplæring og veiledning av ansatte og støttekontakter, individuelt og team
Utvikle og ivareta fritidstilbud med ansatte, deltakere, lokaler, biler og utstyr
Timelister, innkjøp og regnskap – evt. kontantkasser
Søke samarbeidsparter for aktivitet, arrangement, prisavtaler, osv. innen frivilligheten eller andre
Informasjonsarbeid; f.eks. på Facebook
Samhandle med andre kommunale tjenester
Bidra til utvikling av kunnskapsfeltet internt og eksternt, f.eks. i interkommunale nettverk

Kveldsarbeid må påregnes
Andre oppgaver kan tilkomme

Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning innen relevant fagområde 
    For søkere med relevant praksis og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til formell utdanning fravike 
  • Relevant praksis og interesse for feltet (sosialt arbeid, fremme el. lede aktivitet, veiledning, motivasjonsarbeid, helse, o.a)
  • God digital kompetanse. I arbeidet er du avhengig av Excel, Gerica, Visma, Teams, Public 360, m.m. 
  • En god formidler på et klart skriftlig og muntlig norsk   
  • En strukturert og nøyaktig administrator
  • Politiattest
  • Førerkort
Personlige egenskaper
  • Selvstendig, initiativrik, fleksibel og løsningsorientert
  • Gode samarbeidsevner
  • Positiv, utadvendt og trygg 
  • Trives med variasjon og høyt tempo
  • God erfaring med brukergrupper
  • Lokalkunnskap i kommunen er en fordel
Vi tilbyr
  • Variert arbeid som involverer mange mennesker i en stor, ny kommune
  • Hyggelig kontorfellesskap og base på Sørumsand
  • Tett samarbeid i en liten administrasjon
  • Mulighet til å påvirke og skape noe til glede for andre
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Aktivt bedriftsidrettslag