• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4240697
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 26.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Førstekonsulent/fagkonsulent avdeling forvaltning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 150 ansatte og 200 fosterhjem, besøkshjem og støttekontakter. Barneverntjenesten består av seks fagavdelinger og forvaltningsstab.

Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, gjennomfører barnevernreformen gjennom blant annet barnevernfaglig tiltaksavdeling, drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT, MST-CAN, ABC og PMTO, har egne veilederteam for fosterhjem og for biologiske foreldre etter omsorgsovertakelse, og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt. Barneverntjenesten i Bærum har formalisert samarbeid med flere forsknings- og kompetansemiljøer om utvikling og implementering av barnevernfaglige tiltak etter barnevernloven.

Den utlyste stillingen er plassert i avdeling forvaltning, som følger opp barneverntjenestens styringsmodell på vegne av barnevernsjef. Avdelingen har ansvaret for en rekke forvaltningsoppgaver, drift, strategisk utvikling og planlegging, virksomhetsstyring og rapportering etter barnevernloven. 

I løpet av de neste par årene flytter barneverntjenesten inn i helt nye lokaler i Sandvika sentrum. Gode kollektivforbindelser og kort reisevei både til Oslo og Asker/Drammen.  

Arbeidsoppgaver:

  • Oppgaver knyttet til dokumentforvaltning iht. barnevernloven, samt oppfølging og utvikling knyttet til barneverntjenestens stedlige arkiv
  • Utstrakt kommunikasjon og dialog med klienter og samarbeidspartnere i barneverntjenestens ekspedisjon
  • Ulike oppgaver knyttet til oppfølging av barneverntjenestens forvaltningsansvar
  • Bistå ledelsen i å sikre gode prosesser og fremdrift i arbeidet med barneverntjenestens strategier og virksomhetsplanlegging
  • Diverse prosjekt- og prosessdeltakelse i avdelingen og i samarbeid med fagavdelingene
  • Andre oppgaver kan tilfalle stillingen basert på den til en hver tid gjeldende totale oppgaveportefølje og kompetanse i avdelingen 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger er innen samfunnsfag, administrasjon, dokumentforvaltning, prosjektledelse eller tilsvarende
  • Erfaring fra offentlig forvaltning kreves. Fordel med erfaring fra kommunalt forvaltningsnivå
  • Erfaring og/eller utdanning innen dokumentforvaltning er ønskelig
  • Erfaring fra forvaltningsoppgaver og styringsfunksjoner i barnevernet (eller evt. oppvekstfeltet for øvrig) vil vektlegges
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått minimum norskprøve B2 skriftlig og muntlig
  • Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser
  • Evne til, og erfaring fra, å jobbe strukturert og planmessig
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig og initiativrik 
  • God rolle- og systemforståelse
  • Stor arbeidskapasitet 
  • Lærevillig, robust, trives med et variert og tidvis høyt arbeidstempo

 Personlig egnethet tillegges stor vekt 

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som: 
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen 
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget, og arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling 
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på et godt og trygt arbeidsmiljø  
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

 Annet:

  • Gyldig politiattest iht. § 6-10 Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju 
  • Stillingen vil bli plassert i stillingskode som førstekonsulent eller fagkonsulent etter formalkompetanse  
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    12.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4240697
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 26.11.2021