Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
12.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1346, GJETTUM
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4240697Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 26.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Førstekonsulent/fagkonsulent avdeling forvaltning
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 150 ansatte og 200 fosterhjem, besøkshjem og støttekontakter. Barneverntjenesten består av seks fagavdelinger og forvaltningsstab.
Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsutviklingsarbeid på barnevernområdet, gjennomfører barnevernreformen gjennom blant annet barnevernfaglig tiltaksavdeling, drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT, MST-CAN, ABC og PMTO, har egne veilederteam for fosterhjem og for biologiske foreldre etter omsorgsovertakelse, og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt. Barneverntjenesten i Bærum har formalisert samarbeid med flere forsknings- og kompetansemiljøer om utvikling og implementering av barnevernfaglige tiltak etter barnevernloven.
Den utlyste stillingen er plassert i avdeling forvaltning, som følger opp barneverntjenestens styringsmodell på vegne av barnevernsjef. Avdelingen har ansvaret for en rekke forvaltningsoppgaver, drift, strategisk utvikling og planlegging, virksomhetsstyring og rapportering etter barnevernloven.
I løpet av de neste par årene flytter barneverntjenesten inn i helt nye lokaler i Sandvika sentrum. Gode kollektivforbindelser og kort reisevei både til Oslo og Asker/Drammen.
Arbeidsoppgaver:
- Oppgaver knyttet til dokumentforvaltning iht. barnevernloven, samt oppfølging og utvikling knyttet til barneverntjenestens stedlige arkiv
- Utstrakt kommunikasjon og dialog med klienter og samarbeidspartnere i barneverntjenestens ekspedisjon
- Ulike oppgaver knyttet til oppfølging av barneverntjenestens forvaltningsansvar
- Bistå ledelsen i å sikre gode prosesser og fremdrift i arbeidet med barneverntjenestens strategier og virksomhetsplanlegging
- Diverse prosjekt- og prosessdeltakelse i avdelingen og i samarbeid med fagavdelingene
- Andre oppgaver kan tilfalle stillingen basert på den til en hver tid gjeldende totale oppgaveportefølje og kompetanse i avdelingen
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger er innen samfunnsfag, administrasjon, dokumentforvaltning, prosjektledelse eller tilsvarende
- Erfaring fra offentlig forvaltning kreves. Fordel med erfaring fra kommunalt forvaltningsnivå
- Erfaring og/eller utdanning innen dokumentforvaltning er ønskelig
- Erfaring fra forvaltningsoppgaver og styringsfunksjoner i barnevernet (eller evt. oppvekstfeltet for øvrig) vil vektlegges
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått minimum norskprøve B2 skriftlig og muntlig
- Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
- Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser
- Evne til, og erfaring fra, å jobbe strukturert og planmessig
- Gode samarbeidsevner
- Selvstendig og initiativrik
- God rolle- og systemforståelse
- Stor arbeidskapasitet
- Lærevillig, robust, trives med et variert og tidvis høyt arbeidstempo
Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr:
- Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som:
- aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
- tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget, og arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling
- er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på et godt og trygt arbeidsmiljø
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Annet:
- Gyldig politiattest iht. § 6-10 Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
- Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
- Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
- Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju
- Stillingen vil bli plassert i stillingskode som førstekonsulent eller fagkonsulent etter formalkompetanse
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
12.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1346, GJETTUM
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
4240697Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 26.11.2021