• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3707845
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 08.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Førstekonsulent/fagkonsulent avdeling stab

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 125 årsverk og 140 ansatte. Barneverntjenesten består av barnevernsjef, avdeling stab og seks fagavdelinger; avdeling barnevernvakt, mottak og akutt, avdeling undersøkelse, avdeling barn, avdeling ungdom, avdeling omsorg og avdeling tiltak. Barneverntjenesten ønsker å gå foran innen kvalitetsarbeid på barnevernområdet og gjennomføring av barnevernreformen, drifter spesialiserte hjelpetiltak som FFT og MST-CAN, implementerer PMTO, og er vertskommune for Asker og Bærum barnevernvakt.

Stillingen er for tiden plassert i avdeling stab. Avdelingen forvalter styringsmodellen på vegne av barnevernsjefen, og har oppgaver knyttet til utvikling og planlegging, virksomhetsstyring og rapportering, samt en bred portefølje av stabsfunksjoner for daglig og forsvarlig drift av barneverntjenesten. 

Arbeidsoppgaver:

  • Oppgaver knyttet til forsvarlig dokumentbehandling og dokumentflyt, samt oppfølging og utvikling knyttet til barneverntjenestens stedlige arkiv
  • Utstrakt kommunikasjon og dialog med klienter og samarbeidspartnere i barneverntjenestens ekspedisjon
  • Oppgaver knyttet til oppfølging av barneverntjenestens forvaltningsansvar
  • Bistå ledelsen i å sikre gode prosesser og fremdrift i arbeidet med barneverntjenestens strategier og virksomhetsplanlegging
  • Diverse prosjekt- og prosessdeltakelse i avdelingen og i samarbeid med fagavdelingene
  • Andre oppgaver kan tilfalle stillingen basert på den til en hver tid gjeldende totale oppgaveportefølje og kompetanse i avdelingen 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning, fortrinnsvis fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger kan være innenfor samfunnsfag, administrasjon, service, prosjektledelse eller tilsvarende
  • Erfaring fra offentlig forvaltning kreves. Fordel med erfaring fra kommunalt forvaltningsnivå
  • Erfaring fra stabs-/styringsfunksjoner knyttet til barnevern (eller oppvekstfeltet for øvrig) vil vektlegges
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne. Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått minimum norskprøve B2 skriftlig og muntlig
  • Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser
  • Evne til, og erfaring fra, å jobbe strukturert og planmessig
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig og initiativrik 
  • God rolle- og systemforståelse
  • Stor arbeidskapasitet 
  • Lærevillig, robust og tåler et variert og høyt arbeidstempo

 Personlig egnethet tillegges stor vekt 

Vi tilbyr:

  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som: 
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer og etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen 
    • tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget, og arbeider strategisk og systematisk med kvalitetsutvikling 
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som fokuserer på et godt og trygt arbeidsmiljø  
  • Kompetanseutviklingsstipend 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning

 Annet:

  • Gyldig politiattest iht. § 6-10 Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Originale vitnemål og attester vil etterspørres ved intervju 
  • Stillingen vil bli plassert i stillingskode som førstekonsulent eller fagkonsulent etter formalkompetanse  
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    25.04.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3707845
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 08.04.2021