• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2270504
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Førstekonsulent - Avdeling stab - Barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med ca 125 faste stillinger. Barneverntjenesten består av barnevernsjef, avdeling stab og seks fagavdelinger; avdeling mottak/barnevernvakt/akutt, avdeling undersøkelse, avdeling barn, avdeling ungdom, avdeling tiltak og avdeling omsorg.
Avdeling stab ivaretar stabs- og styringsfunksjoner også for tjenestested Botiltak for enslige mindreårige flyktninger med cirka 50 ansatte.

Stillingen er for tiden plassert i Avdeling stab. Avdelingen forvalter styringsmodellen på vegne av Barnevernsjef, og har oppgaver knyttet til utvikling og planlegging, virksomhetsstyring og rapportering, samt en bred portefølje av stabsfunksjoner for daglig og forsvarlig drift av barneverntjenesten og botiltak for enslige mindreårige flyktninger.

Arbeidsoppgaver
  • Oppgaver knyttet til forsvarlig dokumentbehandling og dokumentflyt, samt oppfølging og utvikling knyttet til barneverntjenestens stedlige arkiv
  • Utstrakt kommunikasjon og dialog med klienter og samarbeidspartnere i barneverntjenestens ekspedisjon
  • Oppgaver knyttet til oppfølging av barneverntjenestens forvaltningsansvar
  • Bistå ledelsen i å sikre gode prosesser og fremdrift i arbeidet med barneverntjenestens strategier og virksomhetsplanlegging
  • Diverse prosjekt- og prosessdeltakelse i avdelingen og i samarbeid med fagavdelingene
  • Andre oppgaver kan tilfalle stillingen basert på den til en hver tid gjeldende totale oppgaveportefølje og kompetanse i avdelingen
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning, fortrinnsvis fra universitet eller høgskole. Aktuelle fagretninger kan være innenfor samfunnsfag, administrasjon, service, prosjektledelse eller tilsvarende
  • Erfaring fra offentlig forvaltning kreves. Fordel med erfaring fra kommunalt forvaltningsnivå
  • Erfaring fra stabs-/styringsfunksjoner knyttet til barnevern (eller oppvekstfeltet for øvrig) vil vektlegges
  • Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått norskprøve B2 skriftlig og muntlig
  • Gode engelskferdigheter muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
  • God rolleforståelse
  • Gode evner til dialog og kommunikasjon med mennesker i ulike livssituasjoner
  • Trives med å ha mange og til dels ulike oppgaver i et til tider hektisk miljø
  • Evne til å håndtere både store og små oppgaver på strukturert og effektiv måte
  • Gode samarbeidsevner og løsningsorientert innstilling
  • Personlig egnethet vil tillegges stor vekt
Vi tilbyr
  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som
    • aktivt deltar på utviklingsarenaer og ettersterber å være i forkant av den faglige utviklingen
    • tør å satse og prøve ut nye metoder innen barnevernfaget og som arbeider strategisk og systematisk med kontinuerlig kvalitetsutvikling
    • er utviklingsorientert og endringsrettet, og som er opptatt av arbeidsmiljøet
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn-og utland

  • Stillingen er plassert i stilling som førstekonsulent. Avlønning vurderes etter utdanning og erfaring
  • Annet
  • Vitnemål og attester tas med på intervju.
  • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
  • Gyldig politiattest iht. § 6-10 Barnevernloven må fremlegges før tiltredelse.
  • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1346, GJETTUM
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2270504
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 29.11.2019