• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3026550
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 09.07.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Førstekonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

HR-enheten i Bærum kommune består av engasjerte og faglig dyktige medarbeidere. Vi har et bredt fagmiljø og HR-enheten er prosesseier innen områdene rekruttering, ledelse- og kompetanseutvikling, ansettelse, avslutning av arbeidsforhold, omstilling, sykefravær, personalsaker, forhandling, plan og analyse, systemutvikling og
system støtte. HR-enhetens mål er å sørge for at lederne i Bærum kommune er trygge i arbeidsgiver- og lederrollen, og selv håndterer utfordringer knyttet til tjenestekvalitet og arbeidsmiljø.

HR-drift er en del av HR-enheten i Bærum kommune. De oppgavene som skal ivaretas er driftsoppgaver knyttet til blant annet ansettelser, avslutning og generell personalforvaltning.

Vi søker en faste medarbeidere, tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandling innenfor personalfeltet, herunder ansettelse og avslutning av arbeidsforhold
  • Utarbeidelse av arbeidsavtaler, stillingsinnplassering og beregning av ansiennitet
  • Bidra med innspill til gode rutiner og god arbeidsflyt
  • Samarbeide med andre enheter og bidra til at kunden opplever god service
Kvalifikasjoner
  • Det kreves erfaring fra personaladministrativ saksbehandling
  • God kunnskap om lov og avtaleverk innenfor fagfeltet
  • Gode ferdigheter innenfor bruk av system og digitale verktøy
  • Kunnskap om kommunal virksomhet/kjennskap til Bærum kommune vil være en fordel
  • Kompetanse på regelverk for ansettelse innenfor skolesektoren vil være en fordel
Personlige egenskaper
  • Takle høyt arbeidspress og en hektisk arbeidshverdag
  • Være fortrolig med ulike systemer som arbeidsverktøy
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Være fleksibel
  • Kan jobbe godt i team og samtidig selvstendig
  • Yte høy grad av service
  • Nøyaktig, strukturert og kvalitetsbevisst
  • Engasjert og løsningsorientert
  • God til å prioritere
  • Opptatt av detaljer men samtidig se helheten
  • Personlig egnethet: Blid, imøtekommende, serviceinnstilt, like å bidra til videreutvikling, glad i å snakke
    med mennesker, flink til å tilegne seg ny kunnskap, ønske å bidra sosialt i en gruppe, like å utfordre seg selv faglig og sosialt

Det vil bli lagt særlig vekt på personlig egnethet og evne til fleksibilitet.

Vi tilbyr
  • Engasjerte og faglig dyktige kolleger
  • Faglig utvikling
  • Et arbeidsmiljø med positiv energi
  • Aktivitetstilbud/bedriftsidrettslag
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3026550
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 09.07.2020