Detaljer

  • Søknadsfrist
    31.10.2017
  • Bedrift
    Fet kommune
  • Sted:
    FETSUND
  • Type arbeid:
    Administrasjon
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommunale etater
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AKERSHUS
  • Arbeidssted:
    FETSUND
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    564903

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Formannskapssekretær - Ordførerkontoret

Beskrivelse av stilling

Ved ordførerkontoret i Fet kommune er det ledig en spennende 100% stilling som formannskapssekretær for tiltredelse i februar/mars 2018. Stillingen er sentral i kommunens politiske sekretariatet, og rapporterer direkte til ordfører. Sammen med Skedsmo- og Sørum kommune skal vi bygge en ny kommune fra 01.01.2020 - en spennende prosess vår nye formannskapssekretær vil være med i.

 

Formannskapssekretær har ansvar for å ivareta støttefunksjoner for ordfører og ivareta sekretærfunksjonen når det gjelder kommunestyre, formannskap, råd og utvalg. Det må påregnes en del arbeid utover ordinær arbeidstid i forbindelse med avvikling av politiske møter og valg.

 

Arbeidsoppgaver/arbeidsområder

  • Møtesekretær. Inkludert for- og etterarbeid for kommunestyret, formannskap og andre politiske utvalg
  • Saksbehandling etter kommuneloven og valgloven, godtgjørelser m.m.
  • Løpende kontakt med ordfører og rådmann
  • Økonomioppfølging
  • Ansvar for forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med valg
  • Oppfølging og ajourhold av oversikter knyttet til politiske utvalg
  • Kvalitetssikring og utvikling av systemer, prosedyrer og rutiner

Nødvendig kompetanse

  • Utdanning på høyskole- eller universitetsnivå vil bli foretrukket, men relevant realkompetanse kan veie opp for manglende formalkompetanse
  • Gode brukerkunnskaper innen IKT
  • God kjennskap til offentlig forvaltning
  • God økonomiforståelse
  • Gode norskkunnskaper  
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Juridisk kompetanse er ønskelig (Kommuneloven, forvaltningsloven, offentleglova m.fl.) 

Nødvendige personlige egenskaper
  • Evne til å kunne jobbe selvstendig, nøyaktig og strukturert
  • Har stor arbeidskapasitet og evne til å takle stress
  • Har forståelse for politisk styring og rollefordelingen mellom politikk og administrasjon
  • Er lojal
  • Er fleksibel og ser muligheter
  • Gode samarbeidsevner

 

Informasjon om stillingen

Arbeidet vil omfatte nært samarbeid med ordfører, rådmann og folkevalgte. Ved ansettelse vil det bli lagt vekt på personlig egnethet.

 

Vi kan tilby

God pensjonsordning.

Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring.

 Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler.

Iflg. Offentleglova §25 skal det tungtveiende grunner til å skjerme søkere fra offentlig søkerliste.

  

Søknad sendes

Vi har elektronisk søknadsbehandling