Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rendalen kommune

Fastlege / Kommunelege - 100% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen

100% fast stilling som kommunelege. Vi ønsker en lege som har interesse for samfunnsmedisin, og som er eller vil bli spesialist i allmennmedisin. Samarbeidsevne og språkferdigheter vil bli vektlagt.

Som kommunelege har du din fastlegeliste, og er også med på å ta ansvar for legetilsyn innenfor de virksomhetene i kommunen som utøver pasientkontakt.

Om enheten

Helsetjenesten holder til i tilpassede og moderne lokaler og legekontoret er en del av virksomhetsområdet helse- og omsorg. Kommunen har 2 legehjemler samt turnuslege. I tillegg er to sykepleiere, begge i 100% stilling, tilknyttet legekontoret. Legestillingene er fastlønnsstillinger. Jordmor og helsesøster er også tilknyttet legekontoret. Legekontoret er godt utstyrt og lokalisert til Otnes – med sine naturskjønne omgivelser. 

Vi kan tilby

  • God barnehagedekning, gode skoler med gode resultater
  • Fast årlig 2 ukers permisjon med lønn i tillegg til 5 ukers ferie
  • Lønnet 3. måneders utdanningspermisjon hvert tredje år av ansettelsesperioden (år 3, 6, 9 osv.)
  • Årsbonus for faste ansatte leger over tid, 1. år: kr. 25.000.- 2. år: kr. 50.000.- 4. år. Kr. 75.000.-
  • En spennende jobb i et aktivt og godt arbeidsmiljø
  • Fastlønn etter avtale. Legevakter avlønnes i tillegg
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • Flott natur med gode friluftsmuligheter både sommer og vinter
  • Vi tilrettelegger for nødvendig faglig veiledning i et allmennspesialistløp

Ansvarsområde/oppgaver:

  • Være fastlege for egen liste
  • Medisinskfaglig tilsyn sammen med øvrige leger for helsetjenesten og øvrige kommunale tjenester
  • Medvirkning ved helsetjenestens system for planarbeid, rapportering og kvalitetssikring, samt helse og sosial beredskap
  • Deltakelse i interkommunalt legevaktsamarbeid med Nord-Østerdal
  • Øyeblikkelig hjelp på dagtid
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Fag/tjenesteutvikling
  • Akuttmedisinske utfordringer som skadehåndtering og lignende

Kvalifikasjoner:

  • Medisinsk embetseksamen og norsk autorisasjon
  • Erfaring fra og interesse for kommunehelsetjenesten
  • Fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • Løsningsorientert, og evne til tverrfaglig samarbeid innen helse og miljø
  • Utviklingsorientert og interesse for utvikling innen telemedisin/medisinsk avstandsoppfølging
  • Har pasienten i fokus og er opptatt av høy faglig kvalitet på tjenestene
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig

 Særskilte krav til stillingen

  • Førerkort kl. B og bil er en forutsetning
  • Den som tilsettes må fremlegge politiattest av nyere dato

 

 Rendalen har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom navnet ikke ønskes offentliggjort må dette begrunnes.