• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0130, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4978521
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 08.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Familieveileder med koordinerende ansvar

Offentlig forvaltning

Nav søker medarbeider med hjerte for menneske og fagområdene våre. Visjonen vår er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

Nav St. Hanshaugen er et kontor på Bislett i Oslo med ca. 120 dyktige medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i
sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Oppfølging- og inkluderingsavdelingen er en tverrfaglig avdeling bestående av over 20 medarbeidere som yter ulike tjenester til innbyggerne. Avdelingens hovedmål er å yte gode tjenester til innbyggere som er flyktninger, familier, enslige forsørgere, sosialhjelpsmottakere, personer med behov for økonomisk rådgiving eller forvaltning og arbeidssøkere fra utenfor EØS med langvarig oppfølgingsbehov. 

Vi har nå ledig vikariat som familieveileder med varighet i over ett år med mulighet for forlengelse. Stillingen er ledig omgående.
Stillingen vil inngå i avdelingen og et team som jobber med saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester. 
Kontoret er i stadig utvikling, og endring av arbeidsoppgaver kan forekomme.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen.

Arbeidsoppgaver:

Den overordnede og langsiktige målsetningen er å forhindre at fattigdom går i arv, dvs. å forebygge at barn i lavinntektsfamilier forblir fattige på grunn av manglende utdanning, arbeidsmuligheter og manglende sosial integrering. 
Du vil få ansvar for en rode med brukere som mottar økonomisk sosialhjelp, og må bistå med råd og veiledning, oppfølging, utredning, avklaring og saksbehandling.
Du vil får ansvar for å videreutvikle og koordinere tjenestene på barn- og familiefeltet på Nav inn mot bydelens øvrige tjenester.

Du skal:

Sikre at foreldrene blir i stand til å forsørge barna og seg selv gjennom arbeid/inntekter.
Sikre en stabil og tilfredsstillende bosituasjon for familien.
Motivere til endring som bidrar til selvstendighet og økonomisk selvhjulpenhet. 
Drive endringsarbeid sammen med familiene gjennom samtaler, samarbeid med andre instanser både internt på Nav kontoret og eksterne aktører
Bidra til at foreldrene kan håndtere egen økonomi.
Øke barnas deltagelse og sosiale inkludering gjennom deltagelse i barnehage, skole, AKS og
fritidsaktiviteter.
Bidra til helhetlig familietekning og arbeid på kontoret
Være med i fora og ressursgrupper innen barne- og familieområde i bydelen
Sikre samarbeid på barne- og familieområdet på Nav og inn i bydelens øvrige tjenester, som barnevern, helsestasjon, skole, fritidsklubbene ol.

Kvalifikasjoner:

Vi søker etter deg som har 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som for eksempel bachelor i sosialt arbeid, velferdsfag, barnevernspedagog.  Annen relevant bachelor eller masterutdanning kan også bli vurdert.
Relevant videreutdanning som familieterapeut , kulturforståelse og mangfold eller liknede vil bli tillagt vekt.
Erfaring fra sosialtjenesten i Nav, og/eller relevant arbeidserfaring med målgruppen vil bli tillagt vekt. 
Det er ønskelig med arbeidserfaring  fra endringsarbeid med familier. Gjerne med erfaring fra
samhandlende tjenester innen psykiskhelse, rus, barnevern o.l.

Du bør ha:
Kjennskap til Navs ulike saksbehandler-systemer
Kjennskap til aktuelle samarbeidsaktører for Nav i arbeidet med helhetlig oppfølging av
familier.
Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon

Du er komfortabel med å ha mye og gjøre, og til tider uforutsigbar arbeidshverdag. Ofte får seksjonen 
hasteoppgaver med korte tidsfrister, noe som gjør at dagene ikke alltid blir som planlagt. Dette betyr at du
må være fleksibel og løsningsorientert.

Vi trenger deg som bidrar til fremdrift i prosesser og som tenker helhetlig.

Du har gode vurderingsevner.

Personlige egenskaper:

Sterk, selvstendig og trygg fagperson 
Varm, raus og god på å etablere relasjoner og innehar kulturforståelse.
Har systemforståelse og evne til å se helheten
God gjennomføringskraft 
Disponere tiden på en god måte 
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
Gode samarbeidsevner og verdsette kollegafellesskap 
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt



Vi tilbyr:

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde, hvor du sammen med aktive og engasjerte kollegaer finner gode løsninger for Nav sine brukere.

Et godt fagligmiljø og trivelig arbeidsmiljø med mange gode kollegaer og gode utviklingsmuligheter     

Nav St. Hanshaugen er en bydel med et rikt næringsliv og mange bedrifter som vi samarbeider med.
Bydelen har ellers mange unge innbyggere og et stort og variert servicetilbud.
Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring

Lønnsplassering i lønnstrinn 33 til 42, fortiden fra kr. 524.200,- til kr.612.600  - i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet og kompetanse. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
Fleksitid

 

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0130, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4978521
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 08.02.2023