• Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4592239
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 30.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Eidsvoll kommune

Familieveileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en engasjert fagperson med erfaring fra Barnevernfeltet?
Ønsker du å bidra til utformingen av fremtidens barnevern? 
Brenner du for å styrke deg selv i fag- og personlig utvikling?

Da kan det være nettopp deg vi ønsker oss som kollega i Eidsvoll barneverntjeneste. 

Hvis du trives i en hektisk og uforutsigbar arbeidshverdag, liker en tydelig og inkluderende ledelse, og stimuleres gjennom arbeid med barn-unge og deres familier,  vil vi at du leser videre!


Vi har ledig stilling som familieveileder i teamet vårt!

 

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning til fosterhjem, biologiske foreldre og oppfølgende familiearbeid
  • Oppfølging av barn- og ungdom
  • Være barneverntjenestens ansikt utad i samarbeid med familier og andre instanser
  • Samarbeide med familier og samarbeidspartnere
  • Uanmeldte og anmeldte tilsyn i hjemmet etter nærmere avtale for kortere perioder
  • Delta på akuttplasseringer på lik linje med barnevernkonsulentene.
  • Rapportskriving
  • Delta aktivt i teamet med fagutvikling

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høgskoleutdanning som barnevernspedagog eller sosionom
  • Master utdanning eller annen videreutdanning innen spe- og småbarns psykiske helse, veiledning/familieterapi/psykiatri/flerkulturelt arbeid/ rus/eller annet relevant tema er ønskelig
  • Kompetanse innen metodisk foreldreveiledning
  • Ønskelig med kurs/sertifisering i metoder/verktøy som COS-P, PMTO, FIT, barnesamtalen mm.
  • Har kjennskap til Lov om barneverntjenester, regler og retningslinjer innen sak- og fagområdet
  • Personlig egnethet vil bli tungt vektlagt
  • Krav om meget gode norskkunnskaper
  • Krav om førerkort for personbil, og søker må kunne disponere egen bil til bruk i arbeid

Personlige egenskaper:

  • Muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter som skaper trygghet og tillit
  • Høy faglig integritet og gode samarbeidsevner
  • Du har stor arbeidskapasitet , og er fleksibel og løsning orientert
  • Du har en selvstendighet, meget gode systematiske evner og ser muligheter
  • Du har lojalitet og utviser tydelighet
  • Du har god forståelse for hva god brukermedvirkning innebærer
  • Du bidrar positivt i fagutvikling og har kjennskap til faglige føringer innen barnevernfeltet
  • God juridisk og system forståelse
  • Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjør en sentral faktor for ansettelse

Vi tilbyr:

  • En barneverntjeneste med høyt faglig fokus som er i vekst og utvikling
  • God intern struktur 
  • Godt arbeidsmiljø
  • Veiledning
  • Tjenestebiler
  • Fleksitid
  • Gode pensjonsordninger
  • Fri gruppe- og ulykkesforsikring både i jobb og per tiden på fritid
  • Lønn etter kvalifikasjoner og avtale

Barneverntjenesten står ovenfor nye utfordringer og oppgaver i tråd med den nye barnevernreformen, og jobber aktivt med å møte disse både internt og i samarbeid med andre instanser i kommunen. 

 I barneverntjenesten er vi 30 ansatte som er inndelt 4 team: Mottak, undersøkelse, tiltak, omsorg og familieteam.  Det er en tjeneste med god internkontroll og tydelighet.  Vårt satsingsområde er medvirkning, kompetanse økning og ledelse. Tjenesten er opptatt av å tenke helhetlig og brukerperspektivet er sentralt.  Tjenesten jobber i tråd med framtidens barnevern med fokus på tidlig innsats, gode tiltak i hjemmet, styrking av foreldreferdigheter og økt bruk av familieråd. Barneverntjenesten har vært en del av tjenestestøtteprogrammet, ett samarbeid med BUFDIR og  R-Bup øst. Vi har høyt fokus på tillit, involvering og utvikling i alle ledd i tjenesten.  

Godkjent politiattest vil bli avkrevd av den som blir tilsatt. I tillegg må den tilsatte foreta tuberkuloseundersøkelse dersom vedkommende har oppholdt seg utover tre måneder i land med høy forekomst av tuberkulose. Kravet om undersøkelsen gjelder også for personer der det er medisinsk mistanke eller har vært i risiko for å bli smittet av tuberkulose. Disse attestene skal ikke vedlegges søknaden.

Vi ber om at alle benytter vårt elektroniske rekrutteringsverktøy (Webcruiter), da dette gir grunnlag for utvidet søkerliste - følg link: "Søk på stillingen".

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Ønsker kun kontakt med søkere til stillingen.  

 

   

  • Bedrift
    Eidsvoll kommune
  • Søknadsfrist
    19.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2080, EIDSVOLL
    EIDSVOLL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4592239
  • Se her for andre jobber fra Eidsvoll kommune
  • Oppdatert 30.04.2022