Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Fagleder byggesak

Offentlig forvaltning

Haugesund kommune har ca 37 000 innbyggere og er regionsenter for
100 000 haugalendinger.

Enhet for byutvikling har 39 ansatte, som arbeider i et bredt sammensatt fagmiljø. Enheten har ansvar for kommunens arealplanlegging og forvaltning etter plan- og bygningsloven samt oppgaver innen oppmåling, geodata, miljøvern, folkehelse, samferdsel og kulturminner, herunder byantikvar.

Å jobbe tett opp mot kommunens innbyggere, næringsdrivende og ikke minst de folkevalgte er krevende og spennende. De handlingene og valgene som en kommune tar, får konsekvenser for samfunnet i lang tid framover. Det er vår oppgave å gi politikerne best mulige råd og vurderinger slik at de fatter kloke og fremtidsrettede beslutninger.

I enhet for Byutvikling møter man utfordringer på alle nivåer, og arbeidet gir en meget allsidig erfaring.

For faggruppen byggesak er det ledig stilling som fagleder. Faggruppen har for tiden 13 ansatte der hovedarbeidsområdene er byggesaksbehandlig, delingssaker, byggetilsyn og oppfølging av ulovligheter. Fagleder byggesak har det faglige ansvaret for byggesaksavdeling. Fagleder må være en pådriver for inovasjon og digitalisering og må også påregne å være byggesaksavdelingens ansikt utad.

 


Arbeidsoppgaver:

  • Det faglige ansvaret i avdeling byggesak
  • Pådriver for inovasjon og digitalisering
  • Ansvar for avdelingens KS system
  • Ansvar for informasjon herunder avdelingens informasjon på hjemmeside
  • Behandle byggesaker og klager på vedtak
  • Generelt hjelp til avdelingens øvrige saksbehandlere i form av råd og veiledning av mer generell art
 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdannelse på masternivå. F.eks. jurist, samfunnsviter, sivilarkitekt eller sivilingeniør
  • Erfaring fra prosjektledelse, fagledelse e.a. 
  • Kompetanse innenfor digitale løsninger
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Personlige egenskaper:

  • Samfunnsengasjert og nytenkende
  • Mer opptatt av helhet enn detaljer
  • Gode samarbeidsevner, er tilpasningsdyktig og har en fleksibel arbeidsform
  • Løsningsorientert
  • Har humor
  • Trives i  representasjonsrollen
  • En pådriver med god gjennomføringsevne
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Bevisst hvordan ditt eget arbeid inngår i en større helhet og har en klar forståelse for hva det vil si å yte god service

Vi tilbyr:

  • Et utfordrende arbeid i et trivelig og tverrfaglig arbeidsmiljø.
  • En arbeidsplass som verdsetter høy kompetanse og faglig utvikling.
  • Flat struktur/nærhet til beslutningene
  • Oppgaver i nær relasjon til ulike politiske organer og i dynamikk mellom politikk og administrasjon
  • Gunstig fleksitidsordning, pensjonsordning og fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
  • Konkuransedyktige betingelser og fleksibel arbeidstid