Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder Avdeling Aktivitetssenter

Offentlige tjenester og forvaltning

Avdeling Aktivitetssenter består av 8 ulike enheter lokalisert i tilknytning til omsorgsboliger og sykehjem/bo- og behandlingssentre.   Aktivitetssentrene skal bidra til at hjemmeboende brukere får en meningsfylt hverdag lengst mulig i eget hjem. Aktivitetssentrene er en sosial møteplass hvor brukerne har tilbud om varierte og individuelt tilpassede aktiviteter. Aktivitetssentrene skal også være en arena for målrettet pårørendearbeid og være til avlastning for pårørende som står i krevende omsorgsoppgaver.  

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennom personsentrert omsorg legges det til rette for tilpassede aktiviteter til brukerne individuelt og i gruppe. 
  • Nødvendige praktiske oppgaver i daglig drift i forbindelse med matomsorg, underholdning, aktiviteter, hagearbeid og dyrehold. 
  • Transport – planlegging og arbeidsoppgaver iht drift.
  • Arbeidsoppgaver vedr koordinering og samarbeid om drift for Avdeling Aktivitetssenter.
  • Veilede og undervise kollegaer på arbeidsplassen og i Avdeling Aktivitetssenter.
  • Delta i planlegging og fagutvikling av aktivitetssentrene.
  • Inkludere og samhandle med pårørende.
  • Samarbeide med de andre aktivitetssentrene og med frivillige.  
  • Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid. 
  • Benytte eksisterende fag- og dokumentasjonssystemer og aktivt bidra til at arbeidsplassen digitaliseres. 
  • Aktivt bidra til godt arbeidsmiljø. 
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.  
  • Arbeidstid kveldstid må påberegnes. 
 

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høyskole/universitetsutdanning og det er ønskelig med videreutdanning innen eldre og aldring/demens 
  • Ønskelig med arbeidserfaring fra aktivitetssenter og fra hjemmetjenesten
  • Dokumentert gjennomføringsevne innenfor endrings- og utviklingsarbeid 
  • Førerkort 
  • Gode IKT-kunnskaper  
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne  

Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må levers ved ansettelse

Personlige egenskaper:

  • Evner å bygge relasjoner i møte med og mellom mennesker  
  • Gode samarbeidsevner 
  • Positiv innstilling og godt humør 
  • Kreativ og løsningsorientert 
  • Har endringsvilje og er fleksibel 
  • Evner å ha «Tillit, nyskapning og inkludering» som grunnleggende verdier https://www.youtube.com/watch?v=6TntZnAcOG0;

Det legges vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Lønn etter hovedtariffavtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjenester
  • Aktivt bedriftsidrettslag